مشاوره خانواده ، ازدواج، كودك و نوجوان
مشاوره خانواده ، ازدواج، كودك و نوجوان ۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲

حصار بوعلي محله اي مي باشد كه در قسمت ۳ كيلومتري شرق تجريش .

در حال حاضر از قسمت شمال به ضلع جنوبي باغ منظريه.

و از قسمت جنوب به ضلع شمالي بزرگراه صدر .

و از سمت غرب به خيابان كامرانيه .

و همينطور از قسمت شرق به اراج ختم مي‌شود.

 شكل گيري محله بوعلي

هنگام شكل گرفتن اين محله در حقيقت معين نمي باشد.

و مربوط به حدود سال‌هاي ۵۶ مي‌شود .

  • ولي در رابطه با تاريخچه اين محله  به داستاني از شخص بوعلي سينا مي رسيم.
  • كه در آن زمان شاه زاده به اسم همايون در اين منطقه ساكن بوده است.
  • و بوعلي سينا در سفري كه از گرگان به سوي ري داشته است.
  • در راه سفر اين محله را براي متوقف كردن انتخاب مي‌كند.
  • و اين توقف كردن كه مصادف مي‌شود با بيمار شدن شاهزاده  مي شود .
  • كه با معالجه آن توسط بوعلي سينا اين محله به اسم حصاربوعلي تحول پيدا كرد .
  • و كلمه حصار آن نيز به دليل حصارهاي مي‌باشد كه در پيرامون اين منطقه قرار داشته است.

محله حصار بوعلي

  • اشخاصي كه در شكل گرفتن اين محله موثر بودند.
  • اشخاص كشاورز و باغدار مي باشند.
  • در رشد كردن جمعيتي اين محله از هنگام ساخت كاخ نياوران شروع شده است.
  • اين محله در زمان دفاع مقدس شهداي فراواني را داشته است.
  • كه تصوير هاي آنها در حسينيه بزرگ حصاربوعلي مشخص مي باشد.
  • حصار بوعلي داراي قنات هاي فراواني مي باشد.

قدمت محله بوعلي

از مشهورترين آنها  ملك آباد در قسمت خيابان شهيد باهنر مي باشد.

كه در حال حاضر بدون كارائي مي باشد.

ولي بعضي از ديگر قنات ها فعال مي باشند .

مثل قنات ميرزاعلي در قسمت شرق محله .

و قنات تكيه آقا در قسمت غرب محله مي باشد.

  • از طايفه هايي كه در آغاز اين محله  ساكن شدند .
  • مي‌توان به ناطقيا، يزدانيان ، كه از قسمت آهار.
  • و قره همدان به اين منطقه آمده‌اند.

 

شماره هاي تماس 01

آثار باستاني بوعلي

در محله بوعلي يك حمام و همين‌طور چندين قنات  بوده است.

و ميدانگاه اصلي  اين دو از آغاز آن در جلوي مسجد حصاربوعلي قرار داشته است.

و در حال حاضر خيابان هاي اصلي اين منطقه خيابان هاي نياوران ، كامرانيه و غيره مي باشد.

 

 

منبع: com.مركزمشاوره


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۲۷:۳۸ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

گروه سني، كودكان؛ زمان بيشتري را با هم سن و سالان خود در بيرون از خانه به سرمي برند و در بعضي اوقات، نظارت مستقيم والدين بر آنان وجود ندارد و كودكان بدون ترس و نگراني از والدين در كوچه يا محله بازي مي كنند. كودكان در اين دوره ي سني؛ بيش از ۴۰ درصد زمان خود را در كوچه هستند و اين موضوع بدان معنا مي باشد كه كودكان به نسبت زمان كمتري را با اعضاي خانواده خود به سرمي برند. اين افزايش آزادي در رفتار و برخورد كودكان بسيار حائز اهميت مي باشد و كودكان از اين روش احساس آرامش و امنيت در خانواده را حس مي كنند.

براي مطالعه بيشتر در مطالب رشدي:

ويژگي هاي كودك شش تا هشت ساله

۵ روش براي رشد عاطفي كودك شش ساله

  • در اين گروه سني يك ويژگي مشترك و همگاني وجود دارد و آن هم اين است كه: كودكان نسبت به هم سن و سالان خود علاقه بسيار زيادي دارند. رابطه دوستانه بسيار ارزشمند و مهم مي باشد و اين عامل باعث مي شود كه كودكان اين توانايي را داشته باشند كه در بيان نظر خود و فهميدن نقطه نظر ديگران به آنان كمك مي كند. و همچنين كودكان را قادر مي سازد تا به عنوان بخشي از يك گروه فعاليت داشته باشند.
  • كودكان قوانين اجتماعي را مي آموزند و اين نوع آموزش بستگي به نوع رشدي دارد كه با هم سن و سالان خود دارا مي باشند، و همچنين شخصيت آن ها هم از اين طريق شكل مي گيرد.
  • روابط دوستانه اي كه كودكان با يكديگر دارند؛ فرصت هايي را به آن ها براي گفت و گوهاي متفاوت، اعتماد طرفين، كسب تجارب، محبت كردن به يكديگر و ديگران را فراهم مي سازد.
  • بازي كودكان در اين دوره ي سني؛ از بازي هايي كه تخيلي بودند و از ذهن آن ها منشا مي گرفت؛ به بازي هايي كه براساس قوانين است، تغيير پيدا مي كند.
  • كودكان براي ساعات زيادي با تعداد زيادي از كودكان ديگر بازي مي كنند و در بازي هاي خود، قوانين را رعايت مي كنند.
  • براي كودكان؛ پذيرش و تعلق توسط هم سن و سالان خود، بسيار موضوع مهمي مي باشد. كه باعث مي شود كه آن ها ديگر به خشنودي و رضايت والدين متوسل و متكي نيستند.
  • كودكان مي توانند احساسات و افكارشان را از ديدگاه شخصي ديگر، در نظر بگيرند.
  • آن ها به عدالت و انصاف بسيار توجه مي كنند و اين مسئله براي آن ها بسيار ارزشمند مي باشد. كودكان نسبت به آن چيزي كه درست است و يا غلط ، درك مشخص و دقيقي دارند. آن چيزي كه از نظر كودكان رفتاري عادلانه مي باشد، بسيار مهم است. زيرا امكان دارد كه رفتاري كه از ديدگاه آن ها عدلانه مي باشد، با معيار ها و استاندارد هاي واقعي عدالت متفاوت باشد و سبب مي شود كه از خود رفتار هايي متفاوت نشان بدهند. اگر كودكي اين احساس را داشته باشد كه عدالت رعايت نشده است؛ امكان دارد كه از خود رفتار هاي خشونت آميز نشان بدهد و يا تلاش كند كه با روش هايي غير منطقي حق خود را پس بگيرد.
  • در اين دوره ي سني، مهارت ها وتجربه هاي اجتماعي كودكان ( هم دلي و همدردي كردن نسبت به بقيه ) افزايش مي يابد.
  • در اين دوره؛ اعتماد به نفس كودك تغيير مي يابد. در اين دوره كودك تمايل دارد كه مورد پذيرش قرار بگيرد و از توانايي هايش ارزيابي مناسب تري داشته باشد.
  • كودكان؛ مهارت ها و توانايي هاي خود را بايد رشد دهند، و وظايف خود را بدون كمك والدين انجام بدهند.
  • والديني كه نقاط قوت و ضعف كودكانشان را مي پذيرند و براي اعمال و رفتار كودكانشان محدوديت هايي را مشخص مي كنند و براي كودكانشان احترام قائل مي شوند ، به آن ها كمك مي كنند تا اعتماد به نفسشان افزايش يابد.

بخاطر داشته باشد كه :

در مورد رشد كودكان؛ يادگيري به خانواده ها كمك مي كند كه آنچه در سنين مختلف از كودك انتظار دارند به گونه اي واقع بينانه و معقول باشد كه شامل موارد زير مي باشند:

  • كودكان علاقه داند كه مطابق سن خود رفتار كنند؛ آن ها بزرگ سالاني كوچك نمي باشند.
  • براي فرزندان خود زمان و وقت كافي در نظر بگيريد و به آنان توجه كنيد.
  • از كودكان مطابق با توانايي هايشان انتظار داشته باشيد. با رفتار خود به فرزندانتان نشان بدهيد كه چه انتظاراتي از آن ها داريد.
  • با جملاتي كوتاه و واضح و روشن، به فرزندانتان بگوييد كه بايد چگونه رفتار كنند.
  • به آن چيزي كه به كودكانتان مي گوييد و خودتان نيز انجام مي دهيد، توجه داشته باشيد.
  • اختلاف نظر داشتن، قسمتي از زندگي آدمي مي باشد، و به كودكان خود در اين مسئله كمك كنيد تا بهترين گزينه و بهترين روش را براي حل و فصل مسائل و پذيرفتن اختلاف نظر خود با ديگران را بكار ببرند و مشكلاتشان را بدون خشونت و با آرامش حل كنند.

براي ارتقاء رفتار اجتماعي كودكان خرد سال خود ، خانواده ها از دو روش مي توانند استفاده كنند:

الف ) الگو دادن: به گونه اي كه با ديدن رفتار و برخورد بزرگسالان و والدين خود ؛ مي توانند شيوه ي درست رفتار كردن را بياموزند.

ب ) آموزش دادن: والدين شيوه ي درست رفتار كردن را به فرزندان خود بياموزند.

كودكاني كه اعتماد به نفس بالا و آرامش زيادي دارند، بهتر رشد مي كنند و توانايي مقاومت در برابر پرخاشگري و خشونت رفتارهاي منفي ديگران را دارند و از انجام رفتارهاي خشونت آميز دوري مي كنند. خانواده ها بايد به فرزندانشان كمك كنند تا آرامش داشته باشند و احساس مثبتي نسبت به خودشان داشته باشند.

منبع:e-teb.com


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۲۵:۵۲ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

پايان خوش در زندگي :اينگونه موارد  علائم عاقبت خوشتر از ازدواج مي باشد .

و به شما اميد مي دهند كه در زندگي خود پايان خوبي داشته باشيد.

پايان خوش در زندگي

شروع يك زندگي خوش

هنگامي كه با شخصي آشنا ميشويد كه همه خصوصيات مورد نظر شما را دارا مي باشد .

و مي توانيد او را به عنوان همسر خود قبول كنيد.

  • بدون شك اين دو دل بودن براي شما پيش مي آيد كه آيا در آينده هم مي‌توانم خوشبخت باشم؟

پس پيشنهاد مي شود كه هنگام نامزدي و دوران عقد كرده مي باشيد بيشتر توجه كنيد.

و عملكرد همسر خود را در دوران نامزدي در ذره‌بين قرار دهيد.

شماره تلفن01

ملاك هاي خوشبختي شامل موارد زير مي باشد:

۱ – اعتماد جدا نشدني

  • هنگامي كه چند ماهي از نامزدي و عقد خود بگذرد رابطه ي شما عميق تر خواهد شد.
  • در ازدواج اعتماد يك ضروري مي باشد.
  • اگر ميان شما يك اعتماد حقيقي به وجود بيايد مي توانيد براي هر مسئله اي روي يكديگر حساب كنيد .
  • و هيچ موقع تصور نمي‌كنيد كه طرف شما مسئله اي را از  پنهان مي كند.
  • در زندگي اعتمادي كه زوج ها نسبت به هم دارند بايد طوري باشد كه براي شما امنيت و آسودگي را داشته باشد.

۲- شباهت داشتن

  • هنگامي كه نسبت به شناخت يكديگر متوجه مي شويد كه شخصيت شبيه به هم داريد.
  • و علاوه بر آن نسبت به آينده چقدر شبيه به يكديگر تصور مي كنيد و داراي برنامه شبيه مي باشيد.
  • يعني شما انتخاب صحيحي را انجام داديد در ادامه يكي از زوج‌هاي خوشبخت خواهيد بود.

 

۳ -ابراز كردن محبت

  • برخي از زوج ها هنگام  آغاز آشنايي نسبت به يكديگر اراده خاصي دارند و مدام از يكديگر تعريف مي كنند.
  • نسبت به يكديگر عشق مي ورزند
  • ولي ادامه اين احترام و محبت مي باشد كه مشخص مي كنند شما زوج خوشبختي هستيد يا خير؟
  • اگر با وجود اختلافات طبيعي در يك رابطه احترام يكديگر را حفظ كنيم.
  • بتوانيد خوبي هاي يكديگر را در ذهن خود نگه داريد. يعني زندگي خوشبختي خواهيد داشت.

 

۴- پشتيباني و حمايت از يكديگر

  • هنگامي  يك زوج موفق مي شوند كه در زندگي با هم رشد كنند و به يكديگر ياري دهند تا به هدفهاي مهم خود برسند.
  • بايد در همه سال‌هاي زندگي خود از يكديگر حمايت و پشتيباني كنيد و فقط در ابتداي ازدواج نباشد.

منبع : كانون مشاوران ايران


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۲۳:۲۶ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]


يك محقق كارشناسي ارشد در دانشگاه هرتفوردشاير كشف كرده است كه بيماري آلزايمر (AD) باعث اختلالات زبان بيشتر در بيماران با تحصيلات بيشتر نسبت به افراد كمتر شده است.

اين تحقيق همچنين نشان داد كه زنان مبتلا به بيماري بيماري هاي ناشي از وظايف زبان را كاهش مي دهند كه به طور سنتي با عملكرد بهتر در زنان سالم همراه است.

امي دانكن، كه در روزهاي پنج شنبه (17 سپتامبر) در مراسم اعطاي جوايز تحصيلات تكميلي دانشگاه هرتفوردشاير فارغ التحصيل خواهد شد، كارشناسي ارشد در روش هاي تحقيق در روانشناسي شناخت شناسي را تكميل كرد و در طي آن، مطالعات بازيابي كلامي در بيش از 6000 بيمار مبتلا به AD را بررسي كرد.

مقاله او تحت عنوان "عادي" اختلاف معنايي روانشناختي در بيماري آلزايمر؟ يك مطالعه متاآناليز ، كه اخيرا در مجله بين المللي Cortex منتشر شده است ، تجزيه و تحليل خود را از 135 مطالعه بررسي قلمرو كلامي و بازيابي نام در 6000 بيمار مبتلا به AD و بيش از 6000 كنترل سالم استكار او تحت نظارت پروفسور Keith قانون از دانشكده روانشناسي دانشگاه است.

روانشناسي نوجوانان ۱۴ ساله

محققان در مورد ميزان اختلال كلامي در بيماران AD مشاهده كردند و اينكه آيا شدت اختلال مربوط به جنس و تحصيلات بيمار است.

"تجزيه و تحليل ما نشان داد برخي از تفاوت هاي جنسي جالب در افراد مبتلا به بيماري آلزايمر  - با زنان شگفت آور نشان دهنده توانايي نامگذاري كمتر از مردان است، و شايد حتي شگفت آور، بيماران با تحصيلات بالاتر نشان دهنده كسري بود كه شديدتر از كساني كه كمتر تحصيل كرده بودند بيماران، گفت: "قانون اساتيد" اين دومين نشان مي دهد كه داشتن تحصيلات بهتر، به جاي محافظت از شما در برابر بيماري آلزايمر، در واقع ممكن است منجر به نتايج بدتري در برخي از اقدامات شود. "                                                                                                                                                               

امي، كه در حال تحصيل در رشته روانشناسي باليني در دانشگاه هرتفوردشاير است، افزود: "اين نتايج شگفت انگيز شايد به تحقيقات بيشتر در مورد تأثيرات جنسي و زمينه آموزشي بر توانايي هاي شناختي مختلف در بيماري آلزايمر كمك كند. اين پروژه بسيار جالب است كه در درك و فهم افراد مبتلا به اين بيماري دخالت دارد و اين موضوع مخصوصا مهم است زيرا بيماري آلزايمر در حال حاضر بيش از 700،000 نفر در انگلستان و دو سوم از آنها زنان هستند. " 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۰۰:۱۴ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]


محققين SMU تحقيقاتي را انجام مي دهند كه وعده داده اند

همانطور كه بحث بحث اصلاح مراقبت هاي بهداشتي به كاهش هزينه ها و بهبود نتايج درمان كمك مي كند، دو استاد در دانشگاه جنوبي متديست در دالاس يك مطالعه را انجام مي دهند كه نشان مي دهد وعده كاهش هزينه ها و رنج هاي مرتبط با آسم مزمن است.

توماس ريتز و آليشيا موريت، هر دو در بخش روانشناسي SMU، يك برنامه چهار هفته اي را براي آموزش آسم به نحوه كنترل وضعيت خود با تغيير شيوه نفس گيري آن ها توسعه داده اند.

با كمك چهار سال كمك مالي 1،4 ميليون دلاري از موسسه ملي بهداشت، آنها قصد دارند 120 بيمار دالاس را در چهار هفته آموزش تنفس با هدف پيش بيني اين مطالعه در ماه ژوئيه 2011 درگير كنند. همكارانشان ديويد روزنفيلد، همچنين از گروه روانشناسي SMU و دكتر Mark Millard از مركز پزشكي دانشگاه بليور در دالاس.

به گفته انجمن آمريكايي ريه، بيش از 22 ميليون آمريكايي مبتلا به آسم هستند كه هزينه اقتصادي سالانه آن بيش از 19 ميليارد دلار است. تعداد موارد بين سال هاي 1980 و 1995 دو برابر شد و باعث شد وزارت بهداشت و خدمات انساني ايالات متحده براي طبقه بندي بيماري به عنوان يك بيماري همه گير در سال 2000.

در طي يك حمله، بيماران مبتلا به افسردگي هستند، تنفس سريع و عميق در برابر راه هاي هوايي محدود براي مبارزه با احساس قريب به اتفاق از محروميت اكسيژن.

متأسفانه اين باعث مي شود كه مشكل با كاهش سطح دي اكسيد كربن بدن، جريان خون را به مغز محدود مي كند و باعث مي شود تا جراحاتي از قبيل برونشيت حساس تر نيز تحريك شود.

بيماراني كه به طور مداوم مبتلا به ريزش موي خطرناك هستند، خطر ابتلا به كمبود هاي CO 2 را ايجاد مي كنند كه باعث مي شود آنها حتي بيشتر به حملات آينده آسيب برسانند. داروهاي امدادي كه علائم آسم را تسكين مي دهند، هيچ كاري براي اصلاح مشكلات تنفسي در ارتباط با هيپنروتيليت انجام نمي دهند.

روانشناسي نوجوان ۱۲ ساله

داستان هاي مربوطه

به عنوان بخشي از برنامه تحقيقاتي "استرس، اضطراب و بيماري هاي مزمن" SMU، ريتز و مورت از آموزش هاي تنفسي تحت تأثير كپنومتري (CART) مبتني بر زيست شناختي خود براي آموزش بيماران مبتلا به آسم براي عادت دادن و معكوس شدن بيش از حد تنفس مزمن استفاده مي كنند. يك وسيله دستي كه يك كپنومتر ناميده مي شود اندازه گيري ميزان گاز CO2 را اندازه گيري مي كند. با استفاده از اين دستگاه، بيماران ياد مي گيرند چگونه به آهسته تر، كم عمق و منظم نفس بكشند.

Ritz مي گويد: تكنيك هاي CART مي تواند تاثير مثبتي بر كيفيت درمان آسم داشته باشد، حتي اگر نياز به مراقبت هاي حاد را كاهش دهد.

"اين تحقيق نشان مي دهد كه اين نوع از درمان تنفسي مي تواند هر دو شدت و فركانس حملات آسم را محدود كند." "اين بدان معني است كه پزشكان كمتر بازديد و استفاده كمتر از داروهاي نجات، با صرفه جويي در وقت و پول مرتبط است."

ميورت ميورت مي گويد: "كساني كه هر ساله بدون يك سفر به اتاق اورژانس به عنوان يك سال با نتيجه درمان خوب شمارش مي كنند، اين بدان معني است كه كيفيت بالاتري از زندگي داشته باشد، كه با خود آسم زندگي مي كند.

او مي گويد: "آموزش به راه هاي جديدي براي مقابله با نشانه هاي حاد مي دهد و به آنها كمك مي كند تا بيشتر در كنترل خود احساس كنند."


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۵۸:۴۹ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]


محققان دانشگاه آيلتس و دانشگاه لاهه در تلاش براي كمك به يكي از گروه هاي مورد مطالعه مبتلايان بهاختلال بيش فعالي كمبود توجه (ADHD)، اولين مطالعه فارماكولوژيك كنترل شده را براي درمان ADHD در ميان دانش آموزان كالج آغاز كردند.

اين مطالعه توسط ليزا Weyandt، استاد روانشناسي در دانشگاه رود آيلند (كينگستون، RI) و جورج DuPaul، استاد روانشناسي مدرسه و رئيس بخش آموزش و پرورش و خدمات انسان در دانشگاه Lehigh (بيت لحم، PA) انجام شده است. با كمك مالي شركت Shire Development

تقريبا 2 تا 4 درصد دانش آموزان تحصيلات تكميلي علائم ADHD را شامل مي شوند مثل مشكل با توجه، كنترل ضربه و بي حسي. ADHD يكي از شايع ترين اختلالات دوران كودكي است، اما علائم ADHD اغلب به سن بلوغ مي رسد. نسبت به اطلاعات موجود در مورد ADHD دوران كودكي، كمتر در مورد ADHD در بزرگسالان شناخته شده است، و حتي كمتر در مورد دانش آموزان كالج با ADHD شناخته شده است.

داستان هاي مربوطه

Weyandt گفت: "ما در مورد دوران كودكي و بزرگسالان ADHD زيادي مي دانيم اما جمعيت دانشجويي دانش آموزان مورد مطالعه قرار گرفته اند." "دانش آموزان كالج با ADHD در معرض خطر بيشتري براي مشكلات تحصيلي و رواني هستند. آنها در اين مرحله از زندگي خود، در زماني كه انتظار مي رود زندگي كنند و به طور مستقل عمل مي كنند، در يك زمينه توسعه منحصر به فرد هستند. "

مشاوره تحصيلي|برنامه ريزي درسي|برنامه ريزي كنكور 

طبق گفته دوپاول، كالج ها و دانشگاه ها منابع زيادي را براي كمك به دانش آموزان مبتلا به ADHD از يك ديدگاه كاربردي ارائه مي دهند؛ با اين حال، با مطالعه استفاده از دارو، محققان به دنبال بررسي تاثير دارو براي درمان علائم ADHD هستند.

دوپاول گفت: "اين مطالعه تغييرات در توجه و عملكرد اجرايي و عملكرد اجتماعي / رواني و تغييرات درك شده بين دانش آموزان را اندازه گيري خواهد كرد." "بازخورد از سوي استادان دانشجويان نيز مورد بررسي قرار خواهد گرفت."

در اين مطالعه اولين بار دوسوكور پلاسبو، محققان اثربخشي وينس را براي درمان ADHD در دانشجويان آزمايش خواهند كرد. Vyvanse محصولي است كه توسط Shire US Inc. عرضه شده است.

"مقدار زيادي اطلاعات در مورد استفاده از محرك هاي مانند ريتالين در درمان كودكان مبتلا به ADHD در دسترس است، اما اطلاعات كمي درباره اثربخشي محرك ها در دانش آموزان كالج ADHD شناخته شده است. اين ويتاند گفت كه اين مطالعه بر اثرات فيزيولوژيكي، علمي، رواني و اجتماعي در اين جمعيت تأثير خواهد گذاشت و اولين نوع از اين نوع است.

دانش آموزان از هر دو دانشگاه براي يك آزمون 5 هفته اي در هر شركت كننده استخدام مي شوند. نتايج تحقيق در سال آينده بايد مورد بررسي قرار گيرد و در پاييز سال 2010 اعلام شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۵۷:۳۰ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

 

استاد مي آموزد كه چگونه افراد مسن تر احساسات را كنترل مي كنند

انجمن ژئنتولوژي آمريكا (GSA) كه بزرگترين سازمان بين رشته اي كشور است كه در زمينه پيري اختصاص داده شده است، پروفسور Derek M. Isaacowitz، استاد دانشگاه Brandeis را به عنوان برنده جايزه بنياد Margret M. & Paul B. Baltes در رفتار و رفتار انتخاب كرده است. جرونتولوژي اجتماعي اين افتخار متمايز، با توجه به سالانه، به رسميت شناختن كمك هاي شغلي پيشين در رفتارهاي جسماني و اجتماعي است.

Isaacowitz استاد دانشكده روانشناسي و مركز ملي سيستم هاي پيچيده در Brandeis است. تحقيقات او بر احساسات در دوران بزرگسالي و پيري متمركز است. او آزمايشگاه ايمان دانشگاه را هدايت مي كند كه به بررسي اينكه چگونه افراد مختلف در سنين احساسات خود را مديريت مي كنند و نقش توجه در تنظيم احساسات و حفظ رفاه آنها را بررسي مي كند. اين مركز از رديابي چشم براي بررسي روش هايي كه افراد مواد محرك از محيط خود را در حال مشاهده انواع مختلف محرك ها مي كنند، استفاده مي كند.

ايساوويتز گفت: "من سعي مي كنم منابع انعطاف پذيري عاطفي سالخوردگان را با بررسي پروسه هايي كه (و نمي كنند) باعث شود كه افراد سالخوردگي احساس خوبي داشته باشند، درك كنند." "به تازگي، به جاي توصيف تفاوت هاي ميان گروه هاي سني كه مي تواند به رفاه منجر شود، من سعي كرده ام ارتباطات مستقيم بين توجه را از يك طرف و خلق و خوي ديگران ايجاد كنم. اين كار چالش برانگيز است، اما من فكر مي كنم در نهايت مهم اين است كه بدانيد كه چگونه و چرا بزرگسالان سالم رفاه را تجربه مي كنند.

Isaacowitz دكتراي خود را در رشته روانشناسي از دانشگاه پنسيلوانيا در سال 2001 دريافت كرد. او دريافت چندين كمك مالي از موسسه ملي بهداشت را دريافت كرده است و قبلا جايزه انجمن روانشناسي آمريكا 20 جايزه Achievement Earlier Care Springer را دريافت كرده است و دانشگاه مايكل لان والزر دانشگاه Brandeis '56 جايزه براي تعالي در آموزش.

لكنت زبان|خجالت و خجالتي بودن و مشكل ارتباطيداستان هاي مربوطه

جايزه Baltes به فردي از هر رشته اي در علوم اجتماعي داده مي شود. فقط افرادي كه در ده سال گذشته دكتراي خود را دريافت كرده اند واجد شرايط هستند. برنده به طور سنتي سخنراني در نشست علمي سالانه سال بعد ارائه مي دهد. جايزه توسط GSA در رابطه با بنياد مارگرت م. و پل بنت والث داده شده است.

ايزاوويتز گفت: "آنچه كه در مورد اين جايزه اهميت خاصي براي من دارد، اين است كه من به اندازه كافي خوش شانس بودم كه مي دانستم هر دو ماربرت و پل بلاتز و پل بلاتس من را در نقاط مختلف در توسعه من به عنوان يك محقق راهنمايي كرد." "من در تلاش خودم تلاش كردم تا اعتقاد قوي خود را در قدرت آزمايشات به ارمغان بياورد تا جنبه هاي كليدي توسعه طول عمر را در نظر بگيرد."

اين جايزه در نشست 62 سالانه علمي سالانه GSA برگزار خواهد شد كه از 18 تا 22 نوامبر 2009 در آتلانتا، GA برگزار خواهد شد. اين كنفرانس براي تقويت همكاري ميان رشته اي ميان محققان، مربيان و متخصصين متخصص در بررسي روند پيري سازماندهي شده است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۵۶:۱۹ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]


كدام اول، افسردگي يا التهاب است؟

محققان به رهبري جسي استوارت، استاد روانشناسي دانشگاه دانشگاه اينديانا-پردو، ايندياناپوليس، براي كمك به حل اين مضر و ماندگاري طولاني مدت از دو سوال انتقادي پرسيدند. آيا افسردگي منجر به افزايش پروتئين هاي التهابي در بدن انسان مي شود؟ يا افزايش در اين پروتئين منجر به افسردگي مي شود؟ آنها دريافتند كه پاسخ به سوال اول به نظر مي رسد "بله" و پاسخ به سوال دوم ممكن است "نه" در ميان بزرگسالان سالم باشد.

محققان گزارش دادند كه علائم افسردگي در طول زمان در اينترلوكين -6، يك پروتئين التهابي كه وقايع قلب و عروق را پيش بيني مي كند، همراه است. در مقابل، سطوح اينترلوكين -6 با افزايش بعد از علائم افسردگي ارتباط نداشت.

مطالعه جديدي كه در شماره اكتبر 2009 در مجله Brain، Behavior and Immunity منتشر شد اولين كسي است كه هر دو جهت اتصال التهاب افسردگي و التهاب را بررسي مي كند و براي اندازه گيري علائم فيزيكي افسردگي، مانند خستگي و اختلال خواب، علاوه بر اين به علائم شناختي- عاطفي، مانند بدبيني و غم و اندوه.

چندين مطالعه قبلي باعث شده است افسردگي به افزايش سطح پروتئين التهابي در همان زمان اندازه گيري شود. با اين حال، اين مطالعات نميتوانند به علت علت و معلول صحبت كنند. "ارتباط دو طرفه بين مغز و سيستم ايمني وجود دارد، بنابراين ما مجبور بوديم تعيين كنيم كه آيا فعال شدن سيستم ايمني بدن، سيگنال را به مغز براي تأثير روي حالت و رفتار و يا اينكه آيا افسردگي سيستم ايمني را فعال كرده است، گفت:" دكتر استوارت، يك روانشناس بهداشت باليني در دانشكده علوم IUPUI و يك دانشمند وابسته به مركز تحقيقات پيرايش IU.

شغلي|كاريابي|انتخاب كار|جلسه مصاحبه|تغيير شغل عدم كنترل خشم|عصباني شدن|پرخواشگري

داستان هاي مربوطه

شركت كنندگان در اين مطالعه 263 مرد سالم و زنان بالاي 70-70 سال در آغاز مطالعه بودند. آنها در ابتداي آزمايش و دوباره شش سال بعد براي تعيين ميزان علائم افسردگي و اينترلوكين 6 مورد آزمايش قرار گرفتند. سطح پروتئين واكنش پذير C، يك پروتئين التهابي ديگري نيز اندازه گيري شد اما با افسردگي ارتباط نداشت.

به گفته دكتر استوارت، قدرت ارتباط افسردگي با بيماري قلبي آينده شبيه به عوامل خطر سنتي مانند سيگار كشيدن، فشار خون بالا و افزايش كلسترول است.

"پيشرفت التهاب ممكن است يكي از راه هايي باشد كه افسردگي ممكن است زير پوست قرار بگيرد تا به سلامت قلب و عروق منفي منجر شود. پيوند به بيماري هاي قلبي عروقي نشان مي دهد كه ممكن است دليلي براي جسمي و رواني براي درمان افسردگي وجود داشته باشد"، دكتر استوارت .

همكاران "ارزيابي آينده نگر جهت روابط افسردگي-التهاب"، كوين رند، Ph.D.، از گروه روانشناسي دانشكده علوم در IUPUI؛ متي مالدوين، MD، MPH و Thomas Kamarck، Ph.D. از دانشگاه پيتزبورگ.

اين مطالعه توسط موسسه ملي قلب، ريه و خون تامين مي شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۵۴:۵۶ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]


AdherenceRx
 ( www.adherencerx.com ) با خوشحالي مي گويد توسعه و ادغام Index PatienceAdherence ™ (PAI ™) را اعلام مي كند. اين شاخص جديد، جمع آوري نمرات روابط مبتني بر شواهد مبتني بر روانشناسي مثبت و تغيير رفتار ... و فعاليت فعال شدن بيمار ™ (PAM ™)، توسط جوديت هايبارد، Ph.D. و همكارانش در دانشگاه اورگان، به ارمغان مي آورد.

معرفي PAI ™ و مجموعه اي از ابزارهاي تعاملي به طور چشمگيري توانايي شركت را براي تقسيم بيماران به مسيرهاي موثر و كارآمد بيمار افزايش مي دهد. PAM ™ براي ارزيابي دانش، مهارت و اعتماد فردي توسعه داده شد كه هر كدام نقش حياتي در توانايي فرد براي مديريت سلامت شخصي خود دارند. PAM ™ بيماران را به چهار سطح "افزايش فعال" افزايش مي دهد و بر توانايي هاي خود مديريت خود تأثير مي گذارد و بينش بالقوه موانع ناشي از عدم پيوستگي را فراهم مي آورد. با شناختن سطوح فعال سازي بيماران، مربيان بهداشت AdherenceRx ( www.AdherenceRx.com)دكتر نيل مايرسون، رئيس خدمات مربيگري مرغداري و بنيانگذار موسسه ارزشهاي عمل كه به عنوان ستون فقرات تحقيق در روانشناسي مثبت و انسان شناخته مي شود، مي تواند نمره هاي نقشه برداري رفتاري را براي تطبيق برنامه هاي مراقبت از سلامت و برنامه هاي

روانشناسي افسردگي

حمايت از بيمار به نيازهاي بيمار ارائه دهد. قدرت هاي شخصيتي

AdherenceRx مسيرهاي پيوستگي بيمار مي تواند از تمرين شديد رفتارهاي رفتاري براي بيماران با ريسك بالا تا پيام هاي يادآوري اتوماتيك، مربيگري مجازي، انگيزه هاي بيمار و برنامه هاي حمايت مالي براي كساني كه نيازي به حمايت بيشتر از مربي ندارند («مربيان فشرده») در پايان پاياني فعال سازي، افراد تمايل دارند در مديريت سلامت خود منفعل باشند و معمولا ارتباط بين رفتارهاي خود و پيامدهاي سلامت را نمي بينند. در نهايت، افراد اين رابطه را درك مي كنند و در يك صورت فلكي رفتارها خود را مديريت مي كنند. با اين حال، حتي افرادي كه سطح فعال شدن را بالا ميبرند ممكن است از مربيگري بهره مند شوند تا در زمان تغيير يا استرس به حالت تعليق درآيند و يا به شكلي كه بتواند بهترين مراقبت از خود را داشته باشد.

داستان هاي مربوطه

كريس كراسول، مدير عامل شركت واشنگتن، AdherenceRx، LLC مستقر در DC ( www.AdherenceRx.com ) گفت: "ما مي دانيم كه سطح بالاتري از فعال سازي با تغيير رفتارهاي خود مراقبتي بهبود مي يابد، از جمله ميزان رعايت بيشتر"، گفت . "با تمركز بر افزايش سطح فعال سازي شركت كنندگان، مربيان بهداشت ما مي توانند به ايجاد اعتماد به نفس در بيماران كمك كنند و در كنترل خودشان از شرايط خود بهتر شوند. ارائه مربيان بهداشتي ما با اين ابزار مبتني بر شواهد جديد، به ما كمك مي كند تا مداخلات را به آنچه واقع بينانه و قابل دسترس براي يك فرد در طول سفر بهبود پذيري دارو و شيوه زندگي سالم تر است، كمك كنيم. "

بيش از 85 مطالعه، اهميت "فعال شدن بيمار" را در پيش بيني طيف وسيعي از رفتارها، رانندگان رفتار و پيامدهاي سلامت در بين متغيرهاي جمعيت شناختي و فرهنگي گسترده ثبت كرده اند. اين قابليت هاي ارزيابي نه تنها تلاش هاي مربيگري AdherenceRx را افزايش مي دهد، بلكه معيارهاي مهم را در ارزيابي و بهينه سازي كارايي برنامه هاي AdherenceRx نيز ارائه مي دهد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۵۳:۱۲ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

آنچه بايد در مورد كودك يك ساله خود بدانيد:

همزمان با افزايش سن كودك، كودك به قدري سريع رشد مي كند كه به سختي متوجه تغييرات وي مي شويد. تماشاي رشد و پرورش كودك و نيز  ديدن اينكه شخصيت كودك در حال پديدار شدن است بسيار دلچسب است و اين كه شما بخواهيد در اين روند به او كمك كنيد بسيار طبيعي است. ولي آيا مي دانيد كودك اكنون بايد قادر به انجام چه كارهايي باشد و شما چگونه مي توانيد به او كمك كنيد؟

كودك در يك سالگي تحرك بيشتري نسبت به چند ماه پيش خواهد داشت. اگر هنوز توانايي راه رفتن نداشته باشد ، مي تواند بر روي قسمت تحتاني بدنش به اطراف بچرخد و تغيير جهت دهد. احتمال زيادي دارد كه كودك بتواند در اين دوره سني بدون اينكه به زمين بخورد، بايستد و بنشيند. راه پله ها براي او بسيار جذاب خواهد بود. كودك تا قبل از اينكه بتواند مفهوم خطر را درك كند نيازمند مراقبت مستمر است.

او براي برداشتن و نگه داشتن اشياء ازهر دو دست خود استفاده مي كند و حتي ممكن است نشان دهد استفاده از يكي از دستها براي او راحت تر است ولي با اين وجود تا مدت زمان زيادي نمي‌توان تشخيص داد كه كودك راست دست يا چپ دست است.

او از دستانش مثل يك گازانبر براي چنگ زدن و برداشتن اشياء كوچك استفاده مي كند و آنها را درون جعبه قرار مي دهد.كودك مي تواند با چنگ زدن به كمك سه انگشت اصلي اشياء را نگه داشته و به هم بزند.

ممكن است در اين سن ممكن است متوجه اين موضوع شده باشيد ( و يا نشده باشيد) كه كودك در مي يابد پرتاب كردن اسباب بازي ها سرگرم كننده است.

احتمالا در اين سن قدرت بينايي كودك به خوبي قدرت بينايي شماست. او مدت زمان زيادي را به تماشاي محيط پيرامونش اختصاص مي دهد.مردم، حيوانات و حركت اشياء به طور ويژه برايش جذاب خواهد بود. افراد آشنا را تشخيص مي دهد و به سمت كسي كه اسم او را صدا بزند مي چرخد. او مي‌تواند به جستجوي اشياء گمشده بپردازد و در ك  كند وقتي شي اي از ديد او خارج مي شود لزوما به اين معنا نيست كه ديگر وجود ندارد.

يك سالگي زمان مناسبي براي تمركز روي بازي هايي است كه به تقويت مهارت هاي حركتي كودك كمك مي كند.مهارت هاي حركتي درشت كودك با هركاري كه موجب شود خودش را حركت دهد و يا اشياء بزرگتر از خودش را جابه جا كند بهبود مي يابد. براي كسب اين مهارت، هل دادن و انداختن اسباب بازي‌هايي كه موجب تحرك بيشتر در كودك شود بسيارموثر است.

انباشته كردن اسباب بازي ها و شكل دادن به جورچين  به كودك اجازه مي‌دهد توانايي انجام كارهاي دستي را درخود تقويت كرده ونيز به او اين فرصت داده مي شود كه توانايي حل مساله را تمرين كند و بتواند درك وسيع‌تري از مفاهيمي مانند شكل، رنگ، حجم و  اندازه به دست آورد.

هركاري كه كودك را نيازمند استفاده از دستانش براي چنگ زدن و گرفتن  نمايد براي داشتن مهارت هاي عالي حركتي بسار مفيد است. با اين وجود ضروري است كه به كودك بياموزيد مهارت چنگ زدن را بر روي ديگران تمرين نكند.

كودك در اين دوره سني از نقاشي و رنگ آميزي لذت مي برد و صرفا بر روي كاغذي كه در اختيارش گذاشته ايد نقاشي نمي كند (ممكن است روي هر وسيله و ديوار و كف نقاشي كند). زماني كه كودك نقاشي را ياد مي‌گيرد، تمرين جهت نگهداري و استفاده از مداد شمعي براي شما خرج زيادي به بار مي آورد.

آشنا كردن كودك با كتاب در اين سن به نظرزود مي رسد ولي در واقع اينطور نيست  ( يچ وقت زود نيست). بهتر است در ابتدا كتاب هايي با جلد مقاوم انتخاب كنيد چون ممكن است در ابتداي آشنايي با كتاب جويدن آن  مثل يك اسباب بازي برايش جذاب تر باشد.

خواندن كتاب و صحبت كردن درباره عكس ها به او كمك مي كند تا ريتم و الگوهاي زبان را ياد بگيرد، دايره لغاتش وسيع شود و خلاقيت و تخيلش پرورش يابد. به اين صورت زيرساختي سالم براي نيازهاي آينده كودك فراهم مي شود.

بايد توجه داشت كه يادگيري اين مهارت ها نيازمند گذر زمان است. زماني  كه كودك در اولين، دومين و حتي سومين تجربه در انجام كاري با شكست روبه رو مي شود دچار نا اميدي ميشود كه  تشويق كردن و اطمينان خاطر دادن به كودك نقش موثري در از بين بردن اين احساس دارد.

اكنون زماني است كه كودك به سمت راه رفتن پبش مي رود  و شما به عنوان پدر ومادر نقش مهمي در كمك به او داريد تا به صورت يك كودك سالم و شاد رشد يابد.

 

مطالب مرتبط

پيش به سوي دو سالگي:  انچه بايد در مورد كودك دو ساله بدانيد

پيش به سوي سه سالگي: انچه بايد در مورد كودك سه ساله بدانيد

پيش بسوي چهار سالگي: آنچه بايد در مورد كودك چهار ساله بدانيد

منبع:سامانه پرسش و پاسخ مشاور


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۰۳:۱۴ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

سوال شده 22 ساعت قبل در اعتياد و درمان ها توسط بي نام

سلام من ۶ روز مصرف ترامادول قعط كردم و الان همش يه حالتي تو سرم هست شبيه يه شوك و مفصل هاي مچ پام و دستم يه حا لت عجيبي ميشن درد نيست ولي موقع خاب انقدر بد ميشه كه من تو بترين حالت خابالودگي نميتونم بخابم كاري هست كه بتونم انجام بدم اين كمتر بشه

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۰۱:۳۲ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

كج خلقي يك اختلال مزمن است كه با علائم مداوم مشخص مي شود.

رابطه افسردگي و كج خلقي 

نشانه ها علائم اصلي اختلال افسردگي عمده هستند و تمركز اصلي افسردگي اختلال خلقي است.

كه با ناراحتي، غم، نوستالژي، بي تفاوتي يا احساس بي ميل بودن به فعاليت دائمي مشخص مي شود.

شدت علائم افسردگي در اختلال كج خلقي كمتر از افسردگي است.

براي تشخيص اختلالات بايد تمايزي ميان زمان افسردگي در بيماران افسرده و مج خلق مد نظر قرار داده شود.

خلق و خوي افسرده با توضيح خود از وضعيت داخلي و يا مشاهده ديگران اثبات شده است.

در كودكان و نوجوانان، خلق و خوي مي تواند اقتباس گردد.

طول مدت بيماري در كودكان بايد حداقل يك سال باشد تا بيماري به درستي و بدون خطا تشخيص داده شود.

كج خلقي نوعي اختلال رواني است كه تحت تأثير افسردگي مزمن قرار دارد كه حداقل دو سال طول مي كشد.

با اين حال، كج خلقي ها به شدت افسردگي (حاد) نيستند.

اين بدان معني است كه اگرچه كج خلقي نوعي اختلال در كار، تحصيل و عملكرد اجتماعي را در پي دارد.

اما به شدت تحت تاثير قرار گرفتن از افسردگي نيست.

كج خلقي و اختلال افسردگي

اختلال كج خلقي

كج خلقي معمولا از اوايل بلوغ شروع به پيشرفت تدريجي مي كند و بيماران اغلب مي دانند كه دقيقا چه كساني براي اولين بار افسرده شده اند.

چنين افرادي معمولا احساس افسردگي را به طور طبيعي دارند.

كج خلقي ممكن است با ساير بيماري هاي رواني و روحي مانند اضطراب و اختلالات سوء مصرف مواد مرتبط باشد.

به نظر مي رسد سطح ناكافي برخي از مواد شيميايي در مغز به افسردگي مربوط مي شود.

اين اختلال در زنان بالغ رايج تر مي باشد و داراي مولفه ژنتيكي است.

به همين دليل، در افرادي كه روابط نزديكي با بيماران افسرده دارند، شايع تر است.

شرايط زندگي مثل تبعيض، فقر و بيماري هاي مزمن نيز ممكن است با اختلال كج خلقي مرتبط باشد.

 

علائم كج خلقي

  • علاقه نداشتن به فعاليت هاي روزمره (هيچ چيز فرد را خوشحال مي كند)
  • – مشكلات خواب (شروع خواب) – صبح زود بيدار شدن
  • – تغييرات اشتها (از دست رفتن اشتها و كاهش آن)
  • – احساس ضعف و خستگي (خستگي فوري درخواندن يا كار)
  • – درد هاي فيزيكي پراكنده مانند سردرد، درد پشت، اختلالات گوارشي، يبوست، اسهال، ادرار مكرر
  • – از بين رفتن اعتماد به نفس فرد يا كاهش آن
  • – مشكل در تمركز كردن
  • – مشكل در تصميم گيري كردن
  • – بي ثباتي
  • – خشم فزاينده
  • – تحريك پذيري
  • – خسته شدن
  • – انزواي اجتماعي فرد
  • – احساس گناه و بي ارزش بودن
  • – غمگين شدن از اينده
  • – نااميدي از اينده
  • – بدبيني به شرايط
  • – افكار خودكشي

 

مهمترين راه حل درمان چيست؟

معمولا اين افراد روابط خوب در خانه يا محل كار ندارند، آنها روابط شخصي جالبي ندارند.

و اين افراد به شدت به مردم براي مراقبت احتياج دارند.

 

شماره تلفن

علل و دلايل اصلي بروز كج خلقي:

  • – جنسيت خطر ابتلا در زنان دو برابر مردان است
  • – سابقه خانوادگي.
  • – استرس بلند مدت
  • عوارض كج خلقي در افراد
  • – كيفيت زندگي پايين تر
  • – افسردگي شديد
  • – تمايل زياد به خودكشي
  • – اعتياد به مواد مخدر
  • – ايجاد مشكلات در روابط خانوداگي و اجتماعي
  • – اختلافات خانوادگي و فردي
  • – انزواي اجتماعي
  • – به وجود آمدن مسائل و مشكلات در محيط و كار مدرسه
  • – كاهش توان باروري و توليد مثل

 

تست و تشخيص:

– تست هاي فيزيكي:

شامل اندازه گيري قد، وزن، بررسي علائم حياتي مانند:

ضربان قلب، فشار خون و درجه تب، گوش دادن به صدا قلب و ريه ها، بررسي شكم مي باشد.

– آزمايشات آزمايشگاهي مانند CBC و تستهاي تيروئيد

– آزمايش روانپزشكي:

دكتر بايد با شما در مورد رفتار، انديشه ها و احساسات شما، علائم بيماري، نحوه شروع آن، چگونگي تاثير آن بر زندگي

(اختلال عملكرد)، تاريخ گذشته و افكار خودكشي صحبت كند.

پرسشنامه هاي خلقي و ذهن (اضطراب، وسواس، افسردگي، تست شخصيت) نيز براي ارزيابي روانپزشكي مورد نياز است.

معيار اصلي تشخيص كج خلقي در فرد داشتن حالت افسردگي در بيشترين زمان ممكن مثلا براي دو يا چند سال مي باشد.

 

درمان و دارو:

 دارو درماني:

Fluoxetine، سرترالين، سيتالوپرام، بوپروپيون، effexor، تارزودون، ايمي پرامين، تيمي پريمين، neuteribest، مكلوباميد،

ترامادول، سيپروفلوكساسين، پاروكستين از داروهاي مورد استفاده براي درمان اين بيماري هستند.

 

شيوه زندگي و درمان خانگي (درمان غير دارويي):

(شيوه زندگي و درمان هاي خانگي)

  • پيوستن به برنامه درمان
  • – درباره بيماري دانستن
  • – توجه به علائم هشدار دهنده
  • – از نظر اجتماعي فعال لودن
  • – از مصرف الكل و مواد مخدر خوددداري كردن
  • – افزايش مقاومت
  • – شروع درمان در همان مراحل اوليه
  • – كنترل استرس
  • – افزايش اعتماد به نفس
  • – پيدا كردن دوستان سالم و حمايت اجتماعي كه مي تواند به بيمار در زمان بحران كمك كند
  • – تسكين با درمان طولاني مدت

سعي كنيد به پرستار روانپزشكي براي درمان اضطراب، افسردگي و تنش مراجعه كنيد تا درمان موثر باشد.

ناديده گرفتن بيماري هاي روانپزشكي و مراجعه به متخصصان ديگر نه تنها راه درمان بيماري است.

بلكه بيماري مزمن و شديد و دغدغه جهاني رشد اقتصادي و اجتماعي است.

در كشورهاي پيشرفته، رجوع نمودن به يك روانپزشك، نشانه پيشرفت فرهنگي است.

خلاصه:

بسياري از مردم مردم افراد كج خلق را به عنوان افراد بد اخلاق توصيف مي كنند.

در حالي كه اين افراد داراي افسردگي هستند كه روابطشان را در جامعه متوقف مي كنند.

آنها در مورد يك موضوع كوچك شكايت مي كنند و شروع به تهاجم مي كنند.

آنها در خانواده هايشان با فرزندان خود ارتباطات گرم ندارند.

آنها جدا شده و خويشاوندي را دوست ندارند. اكثر آنها ممكن است به طور موقت به مصرف سيگار يا مواد ديگر روي آورند.

منبع: com.مشاوره-ازواج


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۵۹:۲۹ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

چرا روابط سالم همواره حدو مرزهايي دارد و چگونه اين حدو مرزها را براي خود تعيين كنيم.

ما اغلب در روابط رمانتيك به حدو مرز به عنوان چيز بدي يا صرفاً ضروري فكر مي كنيم.

  • انتظار پيش دستي كردن خواسته ها و نيازها را ازجانب همسر خود نداريد؟
  • اين جزيي از عاشق شدن نيست؟ حدومرزها سخت نيستند؟
  • آنها با رابطه عاشقانه و يك رابطه خودانگيخته تداخل نمي كند؟

بسياري از مراجعان روان شناسان گمان مي كنند.

كه وجود حدو مرز به معناي عدم احساس عشق به شريك خود است. اما واقعاً بالعكس است.

همه روابط سالم حدومرزهايي دارد.چگونگي ايجاد حد و مرز در ارتباط

  • دكتر هاوز روانشناس باليني كاليف پاسادينا حدومرزها را به عنوان :
  • “خطي كه نقطه پايان منو خطي كه نقطه شروع ديگري است” تعريف مي كند.
  • وي حدو مرز را مرزهاي نزديك ايالت ها تشبيه مي كند.

“بدون هر گونه مرزي تمايز گيج كننده مي شودمي شود : چه كسي مالك و طرفدار اين جو ابهام آميز است؟ كدام قانون كاربرد دارد؟”

او گفت: وقتي كه حدو مرز مشخص و رعايت شد شما نيازي به حائل كردن ديوار يا حصارهاي الكتريكي نداريد.

افراد حتي گاهاً در صورت وجود درك متقابل توانند حدومرزها را با يكديگر پيوند دهند.

  • وي گفت اما، در صورت تخطي از حدومرز به خاطر آسيب رساندن.
  • يا كسب منفعت آن وقت احتمالاً شما نياز به حائل ها، سد و گاردها براي حفظ حريم خود داشته باشيد.

شماره هاي تماس 01

حد ارتباط در زندگي سالم

در روابط سالم، همسران “اجازه مي گيرند، احساسات ديگران را محترم مي دانند .

مراتب قدرداني و احترام به اختلاف نظرات، ديدگاه ها و احساسات را نشان مي دهند ”

هاوز گفت در روابط كمتر سالم هر يك از زوجين مي خواهد طرف مقابلش همان طوري باشد كه خودش هست .

(مثلاً، من اين را دوست دارم شما هم بايد دوست داشته باشي) .چگونگي ايجاد حد و مرز در ارتباط

آنها احساس ناشي از زير پانهادن حد و حدود همسر خود را ناديده مي گيرند (مثلاً از آن مي گذرند).

هاوز گفت حد و مرزها در روابط رمانتيك اهميت ويژه اي دارند.چگونگي ايجاد حد و مرز در ارتباط

زيرا برخلاف ديگر روابط، همسران صميمانه ترين نقاط يكديگر از جمله فيزيكي، هيجاني و جنسي را صاحب مي شوند.

به همين دليل است كه حد و مرزها بايد به طور واضح مشخص شوند. اما اين مسئله چگونه است و چگونه نبايد باشد؟

در زير، به بينشي درباره موانع ناكارآمد براي شما و نكاتي براي تعيين موانع خود آنطور كه بايد دست مي يابيد.

حد و مرز ناكارآمد در ارتباط

لوي بريجت،LCPC، درمانگر متخصص زوجين و مدير توسعه كسب و كار در Urban Balance گفت:

  • حدومرزهاي اغلب ناكام به علت گفتن كلماتي شامل:
  • “هميشه”،”هرگز” يا”هر گونه، در واقع زبان استبداد مأبانه” است.
  • او گفت چنين حد و مرزهايي معمولاً غير واقع بينانه و ناپايدار هستند.
  • او با “شما هرگز نمي تواني” يا “تو بايد هميشه..”مثال هايي زد.
  • او گفت : ديگر حد و مرزهاي ضعيف تر موجب دوري شما از همسر خود مي شود.
  • يك استاندارد دونفره داشته باشيد يا سعي كنيد پيامدها را تغيير دهيد.
  • او اين مثال ها را زد:”اگر هرشب تا ساعت۷به خانه نيايي، من با تو سكس نخواهم داشت”
  • “اگر فلان كار را انجام ندهي من به خودم آسيب مي رسانم”
  • “شما به من اجازه فلان كار را نداري اما من هر وقت دلم خواست آن را انجام مي دهم”.
  • حد و مرزهاي دوپهلو نيز مؤثر نيستند.
  • او گفت اينها شامل:“اين ماه پول زيادي خرج نكن”
  • ” چند روزاز هفته بچه ها را از مدرسه برگردان”.
  • بسياري از همسران حتي در مورد حدومرزها صحبت نمي كنند.
  • آنها تازه انتظار دارند كه همسرآنها اين حدومرزها را بداند.
  • هاوز گفت اين بي انصافي است، مثلا شما دوست داريد همسر شما به موفقيت هاي شما اعتراف كند.
  • به جاي بيان كردن آن، شما با نقش بازي كردن”من شديداً شما را حمايت خواهم كرد.
  • اگر شما جبران كنيد، يا براي چيزي كه هنوز اتفاق نيفتاده زانوي غم بغل مي كنيد ” به آن اشاره مي كنيد.
  • نه تنها اين كارها بي تأثير است بلكه موجب اغتشاش مي شود و به رابطه شما صدمه مي زند.

چگونگي ايجاد حد و مرز در ارتباط1

حد و مرز سالم در ارتباط

به نظر دكتر  ليزلاي بيكر-فلپز روانشناس، روابط سالم شامل هر چيزي ازمورد بي احترامي قرار گفتن خوددر هر زمان ميشود.

تا دفاع از خود براي اختصاص زماني براي پرداختن به تمايلات خود مي شود.چگونگي ايجاد حد و مرز در ارتباط

خودآگاه باشيد.

  • به گفته هاوز نويسنده وبلاگ” In Therapy اولين گام در تعيين هرگونه موانع “خودآگاهي” است.
  • شما بايد دوست داشتن ها و دوست نداشتن ها را بشناسيد.
  • آنچه براي شما راحت است در مقايسه با آنچه ترسناك است.
  • و نحوه رفتاركردن دلخواه شما در يك موقعيت معين.

حد و مرز نيازها در ارتباط

  • به صورت شفاف نيازهاي خود را به زبان آوريد.

بعد از اينكه شما نيازهاي خود را شناختيد به همسر خود بگوييد.

هاوز دريافت كه بسياري از زير پاگذاشتن هاي حد و مرزي ناشي از سوءتفاهم است.

همسر شخص با رفتار خاصي مشكل دارد اما آنها هيچ وقت نمي گذارند همسر آنها به آن پي ببرد.

او گفت: اين اغلب بدان دليل است كه آنها نگران ايجاد جروبحث هستند.

اما اولويت گذاري ها خوب است و براي متوجه شدن همسرخود نيز خوب است.

براي مثال،اگر شما خواهان اعمال تعادل در مسائل مالي هستيد به همسر خود بگوييد.

نحوه خاص بودن در ارتباط

براساس نظر ليوي هر چه در مخابره حدو مرز خود خاص تر باشيد بهتر است.

او مثال هاي زير را بيان كرد:

  • از تو ميخواهم اتفاقاتي كه در طي روز براي اتفاتق افتاده را بهم شرح دهي.
  • براي همين من ده دقيقه با تمام توجه در خدمت شما هستم.
  • اگر لباس هاي كثيفت را تا ساعت ۱۰ صبح هر روز شنبه در سبد بيندازي، آنها را با كمال ميل مي شويم.
  • من عاشق تو هستم اما دوست ندارم هنگامي كه ناخوش و مست هستي با تو مكالمه كنم.
  • دفترخاطرات من را نخوان. هنگامي كه وارد حريم شخصي من مي شوي احساس هتك حرمت مي كنم.

 

چگونگي ايجاد حد و مرز در ارتباط

شفاف بودن حد و مرز با همسر

بيكر-فيلپز نويسندهمي گويد:

  • به همسر خود بفهمانيد چقدر شما به آنها توجه مي كنيد.
  • اگر آنها از حد و مرز تخطي كرده و پارا فراتر نهاده اند اين را تذكر دهيد.
  • “بگوييد كه مايليد آنها رعايت شوند” و اهميت اين كار را تبيين كنيد.

او اين مثال را زد:

“تو بايد بداني كه عاشق تو هستم و نيت ما بايد حل كردن هر مسئله اي باشد كه پيش مي آيد.

اما من نمي توانم توهين هاي زباني تو را هنگام عصبانيتت تحمل كنم.

اگر از شدت ناراحتي به خاطر رفتن با دوستم مي خواهي با من صحبت كني.

ما مي توانيم صحبت كنيم اما به شرطي كه به من حمله ور نشوي”.

همچنين، بيكر- فيلپز، پيشنهاد داد آمادگي ميزان تأثيرات حدو مرز در همسر خود را داشته باشيد.

او گفت: در مورد مسائل خود گفتگو كنيد طوري كه هر دوي شما احساس احترام، درك و مورد توجه بودن كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۵۸:۰۱ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

سن ازدواج از نظر روانشناسي:ازدواج كردن به اين معنا نمي‌باشد كه بلافاصله بعد از آن بچه دار شويد.

البته اگر داراي سن بالاتري باشيد و داراي تجربه كافي باشيد .

چنانچه بلافاصله پس از ازدواج به بچه دار شدن بپردازيد مشكلي نمي باشد.

سن ازدواج از نظر روانشناسي

سن بچه دار شدن در ازدواج

  • زن جواناني كه سن پاييني دارند براي بچه دار شدن نبايد به عجله كردن بپردازند.
  • آغاز شدن زندگي به معناي بيشتر شدن  تعداد اشخاص خانواده نمي باشد.

آغاز زندگي  بدين معنا مي باشد كه زندگي مشترك براي يك زوج جوان معنادار باشد و به اصطلاح جا بيفتد.

از جواب دادن به اين پرسش كه يك  دامنه عظيمي را در بر دارد آسان نمي باشد.

دختر اگر ازدواج در دهه سوم زندگي كه مناسبترين وقت براي ازدواج مي باشد شكل بگيرد.

و در اين سنين زوجين صاحب فرزند شوند فاصله مطلوب ميان آن ها و فرزندانشان ايجاد خواهد شد.

به طور مثال:

  • براي يك مردي كه ۳۰ سال سن دارد.
  • و يك زني كه بيست و پنج ساله مي باشد.
  • بچه دار شدن بسيار مطلوب مي باشد.

اهميت تجربه در بچه دار شدن

  • ولي براي زوجي كه در سنين ۲۳ سالگي و همينطور در ۱۸ سالگي مي باشد.
  • بايد ابتدا تجربه به دست آورند و بعد از آن صاحب فرزند شوند.
  • اختلاف سني براي زوجين حداقل ۵ سال مي باشد.

در اين صورت مي توانيم بيان كنيم .

كه زمينه ها به عنوان گام اول يعني حداقل اختلاف سن آغاز مي‌شود.

اگر مبنا را تنها  سن در نظر داشته باشيم مي توانيم بيان كنيم كه:

معيار مناسب سن ازدواج 

اين سوال ممكن است پيش آيد كه:

  • اگر خانمي از همسر خود بزرگتر باشد آيا ازدواج آنها درست است؟

 

در اين رابطه بخوانيد :

سن مناسب ازدواج

ايران و سن ازدواج در چند سال اخير

 

اين مسئله هم اگر به طور موردي در جامعه باشد .

و همراه با مشاوره هاي ضروري و همينطور رسيدن به شناخت فردي به شخص مقابل مشكلي به وجود نمي آورد.

و مي توان آن را درست ترقي كرد ولي به عنوان يك قانون مورد تاييد محسوب نمي‌ باشد

ميتوانيد براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت مشاوره ازدواج مراجعه كنيد

منبع:مشاوره-خانواده.com


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۵۷:۱۱ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

اولين كلمه اي كه بچه بر زبان مي آورد چيست؟

احتمالا همان كلمه اي باشد كه به وسيله ي آن مادرش را صدا مي زند. ممكن است فكر كنيم كه فهميدن كلمه «ماممان» كار آساني باشد؛ اما حقيقتا پروسه ي پيچيده اي جهت يادگيري اين كلمه وجود دارد. حالا اين پروسه را به صورت گام به گام براي شما بازگو مي كنيم.

زماني كه بچه به دنيا مي ايد، مغز او مانند برگي سفيد و نانوشته است و هيچ چيز در آن وجود ندارد. بخش هاي مختلف مغز كه حواس چندگانه را مي فهمند و هنوز چيزي را دريافت نكرده اند. صحيح است كه چشم هاي بچه باز است، اما رشته عصبي كه چشمان او را به مغز متصل مي كند، همچنان تكامل نيافته است؛ به اين دليل مغز او قادر نيست كه چيزي را ثبت كند.

بنابراين بعد از يكي دو ماه كه اين عصبها رشد يافت، بچه مي تواند مادرش را ببيند.

به خاطر تكرار چيزي، مركز حافظه جهت مرئيات، در مغز بچه رشد مي كند. برخوردهاي پي در پي وي با مادرش، مكررا ادراكاتي را برايش به وجود مي آورد؛ ادراكاتي كه همگي در همان مركز ثبت خواهند شد.

در اين مرحله است كه كودك مي تواند مادر خودش را بشناسد.

زماني كه مادر متوجه مي شود كه كودكش اين مرحله از رشد را پشت سر گذاشته است، شروع مي كند كه خود را براي كودك معرفي كند؛ يعني برخي اوقات و گاه و بي گاه به خودش اشاره مي كند و به كودك مي گويد «مامان» يا «مادر».

در شروع بچه نمي تواند بشنود؛ اما همچنان كه عصبهايش تدريجا رشد پيدا مي كند؛ قادر به شنيدن مي شود. در اين زمان به خاطر تكرار، مركز حافظه ي او براي شنيدن، در مغز او پيدا مي شود و به مرور معني كلمه «مامان» را مي فهمد و معني آن را خوب به ذهن خود مي سپارد.

طي اين مرحله مادر بايد به كودكش حرف زندن را ياد بدهد؛ براي مثال به خاطر تكرار كلمه «مامان» يك اتفاق مهم براي بچه مي افتد؛ يعني ميان چهره مادر كه در مركز بينايي او شكل مي بندد، با ادراك شنوايي كه از تكرار كلمه برخاسته و به مركز شنوايي مغز او راه پيدا كرده ست؛ ارتباط برقرار مي شود.

اين رويداد را تداعي تفسير مي كنند. يعني حالا كه كودك هم چهره مادر خود را مي تواند بشناسد، و هم زماني كه او را مي بيند به كلمه مادر در ذهن او شكل مي گيرد رويداد تداعي اتفاق مي افتد.

بعد از اين كودك آغاز به تقليد از مادرش مي كند. كلمه «مامان» را بدون آنكه بر زبان جاري كند در ذهن او جايگزين شده است، و تلاش مي كند تا كم كم آن را بر زبان بياورد. به خاطر تلاش هاي مكرر، هر بار كه مادرش را مي بيند عظلات صورتش را به حركت در خواهد آورد و نهايتا اين توانايي در او شكل مي گيرد كه بگويد «مامان».

ولي مادر در اين زمان كه مي بيند كودكش مي تواند تكلم داشته باشد از شادي در پوست خود نخواهد گنجيد.

منبع:مشاوره-ازواج.com

 

برچسب ها: زبان باز كردن كودك ,چگونه كودك زبان باز مي كند ,


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۵۶:۰۶ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ][ ۱۲۷ ][ ۱۲۸ ][ ۱۲۹ ][ ۱۳۰ ][ ۱۳۱ ][ ۱۳۲ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

آموزش از طريق مشاوره پيش از ازدواج تا زوج درماني و مشاوره خانواده. راهنمايي و مشاوره تلفني ازدواج و خانواده مركز تهران و جنوب ۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲ مركز مشاوره شمال و شرق ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ شمال و غرب تهران ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ مشاوره ازدواج و خانواده شامل آموزش مهارت هاي رفتار با همسر آينده خانواده همسر زوج درماني شناسايي فرد مناسب و از همه مهمتر اطمينان پيش از ازدواج از يك انتخاب درست است! عوامل زيادي در اين امر دخيل هستند كه بايد مورد بررسي و دقت نظر هنگام همسريابي و يا حتي دوست يابي قبل ازدواج به آن توجه كرد. رفع دعواي زن و شوهر و فرزندان اعتياد و مشاوره فردي
نويسندگان
لینک دوستان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 2
همه : 4037
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

تخفیف لند