مشاوره خانواده ، ازدواج، كودك و نوجوان
مشاوره خانواده ، ازدواج، كودك و نوجوان ۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲

سوال شده 1 روز قبل در مشاوره تحصيلي توسط مهدي

سلام... من سال دهم هستم
براي انتخاب رشته خيلي فكر ها كردم ولي خانواده منو مجبور كردن برم رشته رياضي
كل برنامه هاي زندگيم بهم ريخته حتي تمركز سابق رو ندارم امتحانات رو پشت سر هم ميوفتم
هرچي هم ميگم ميگن خودت رفتي رياضي بايد بخوني
منم اصلا علاقه اي به درس خوندن ندارم
چند روز هم هست افسرده شدم و همه اينا رو پنهان ميكنم
چون مطمئنم اگه بگم هيچي نميشه

پاسخ داده شده 1 روز قبل توسط q2aadmin حرفه اي (220 امتياز)

سلام دوست عزيز شما بايد و بايد دنبال علاقه خودتون باشيد بجز اين شما هميشه در زندگي احساس پوچي و ندامت خواهيد كرد و سرزنشهاي دروني شمارو هميشه آزار ميده مشاوره تحصيلي بيشترحضوري يا تلفني با شماره 02144844527
 
 
 

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۳۳:۴۷ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

در فرزندان استعداد را آشكار كنيد و براي افزايش هوش و نبوغ فرزند خود از دوران كودكي آغاز كنيد

براي افزايش هوش و استعدادفرزندان انجام بازي هاي فكري تاثير دارداستعداديابي

كه والدين نقش مهمي در اين زمينه دارند.

كشف استعداد فرزندان

بازي شن موجب زياد شدن توانايي كودك مي شود ، همچنين كتاب خواندن و تكرار كردن آن همراه

با شعر از روي اشكال براي كودكان مطلوب مي باشد. عدم آموزش دادن و بي توجهي به فرزند موجب

آشكار نشدن استعداد مي شود كه بايد حتما به مركز مشاوره خوب مراجعه كنيد.

شماره هاي تماس 01

پرورش استعداد خلاقانه 

چسباندن و برش زدن اشيا و از طرفي ساختن كار دستي با وسايلي كه قابل دور انداختن است توسط والدين

و همچنين صدا سازي به همراه ريتم به وسيله وسايل ساده باعث مي شود كودك ياد بگيرد تا از هر نوع

وسيله اي به صورت خلاقانه استفاده كند.

بازي كردن با دكمه خلاقيت كودك را بيشتر مي كند و بايد توجه داشت كه نظارت كافي را والدين انجام

دهند كه به درستي انجام دهند.

منبع: كودك و نوجوان


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۳۱:۵۸ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

راكي با بيان اينكه در صورت كامل نشدن شخصيت، فرد از خواسته‌هاي خود در زندگي آگاهي ندارد بعد از بلوغ شخصيتي متوجه ازدواج اشتباه خود مي‌شود، تصريح كرد: افسردگي ناشي از سركوب كردن احساسات در برابر ازدواج نا موفق وپشيماني از ازدواج مي تواند باعث شود تا فرد به سمت سركشي، خيانت، طلاق و كاستي در تربيت فرزندان سوق داده شود
وي با تاكيد بر لزوم كامل شدن شخصيت افراد و داشتن حداقل ۲۰ سال سن به ويژه براي زنان در امر ازدواج خاطرنشان كرد: سن مناسب براي ازدواج زماني است كه شخصيت افراد شكل گرفته باشد و فرد از ارزش‌ها، استعدادها، توانايي‌ها و علاقه‌منديهاي خود شناخت داشته باشد و علاوه بر اين موارد رشد اجتماعي و تحصيلي فرد نيز كامل شده باشد و هم‌چنين شرايط فرهنگي و اجتماعي خود را هم مد نظر قرار دهد.

اين روان شناس به تحصيل در كنار ازدواج اشاره كرد و ادامه داد: طولاني شدن تحصيل در كنار ازدواج مي تواند باعث تغيير در نوع ديدگاه ها و نگرش، نيازها، ارزش‌ها و ويژگي‌هاي اخلاقي افراد مي‌شود و مشكلاتي در زندگي زناشويي ايجاد مي‌كند. راكي مشكلات فرهنگي را يكي از دلايل ازدواج‌هاي زودهنگام حتي در شهرهاي بزرگ دانست و گفت: متاسفانه خانواده‌ها با اين تفكر كه بايد دختران خود را با اولين خواستگار راهي خانه بخت كنند تنها مولفه‌هايي مانند عدم اعتياد، شاغل بودن، داشتن يك خانواده خوب و … خواستگار را در نظر مي‌گيرند و به شرايط دختر خود توجهي نمي‌كنند.

اين فرد با اشاره به مشكلات اقتصادي موجود در سر راه ازدواج و مشكلات مالي خانواده ها تصريح كرد: برخي از خانواده‌ها به ويژه خانواده‌هايي كه داراي چند فرزند دختر هستند براي كاستن از مخارج مالي، دختران خود را زود شوهر مي‌دهند تا راه براي ازدواج ديگر دختران خانواده نيز باز شود. راكي دليل ديگر ازدواج‌هاي زود هنگام را ارتباط بين دختر و پسر در سنين پايين دانست و افزود: دختر و پسرها با روابط دوستانه و به وجود آمدن عشق‌هاي كاذب تصميم به ازدواج مي‌گيرند و خانواده‌ها نيز از ترس آبرو به اين ازدواج‌ها رضايت مي‌دهند.

براي خواندن مقاله هاي بيشتر در رابطه با اين موضوع به سايت ازدواج مراجعه كنيد

 

منبع:e-teb.com


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۲۹:۱۸ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

آموزش خوش قولي به كودك

دلايل زيادي در بد قولي وجود دارد كه يكي از آنها در خانواده صورت مي گيرد ،

ديگري در بيرون از خانواده رخ مي دهد ، يعني افراد با عهد شكستن ديگران بد قولي را آموزش مي بينند.

بايد از كودكي خوش قول بودن را با تربيت صحيح ديني در فرد آموزش داد.

افراد بر طبق قول دادن اعتماد دوطرفه را به دست مي آورند

كه با وفا نكردن به قول باعث اعتماد نكردن اطرافيان به شخص مي شود

كه اين عوامل پيامدهاي منفي به همراه دارد.

منبع:فارس پاتوق

 

برچسب ها: آموزش به كودك ,بيماريهاي كودكي ,تربيت صحيح كودك ,خوش قول بودن ,مشاور كودك ,


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۲۷:۴۶ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]


بر طبق تحقيقات انجام شده در دانشگاه پيتزبورگ، زنان ميانسال كه در مراقبت هاي بهداشتي خود نقش فعال دارند ممكن است به احتمال زياد بيماري هاي قلبي عروقي را از زمان بروز يائسگي كاهش دهند .

نتايجي كه امروز در نشست سالانه انجمن روانشناسي آمريكا ارائه شده است ، نشان مي دهد كه زنان معتقدند كه بايد مسئوليت سلامت خود را بر عهده بگيرند، بلكه تنها به درمان پزشكان متكي هستند، علائم كمتري از آترواسكلروز قبل از بلوغ دارند.

يافته هاي ما شواهدي را ارائه مي دهد كه زنان معتقدند كه آنها بايد در حفظ سلامت خود مشاركت كنند نه زنان كه به جاي آن فرد مسئوليت سلامت خود را به دست ديگران مي اندازند، به طريقي اين نگرش ها را از طريق سازوكارهاي رفتاري و روانشناختي به سلامت بهتر تبديل مي كنند. "وندي تركسل، MS، همكار پيشرو در رشته روانشناسي دانشگاه پيتزبورگ و نويسنده اصلي اين مطالعه گفت.

روانشناسي كودك ۶ ساله

تيم تحقيقاتي از 370 زن ميانسال از مطالعه زنان سالم استفاده كرد و يك مطالعه آينده نگر در زمينه سلامت در طي و پس از گذراندن يائسگي بحراني به رهبري لوئيس هول كولر، MD، دكترا، استاد بهداشت عمومي دانشگاه پيتسبورگ مدرسه عالي بهداشت عمومي.

مشاركت شركت كنندگان در مراقبت هاي بهداشتي آنها با استفاده از نظر سنجي سلامت كرانت مورد سنجش قرار گرفت. شركت كنندگان فعال تمايل دارند با يك بيانيه اي موافق باشند مثلا: "به جز بيماري جدي، بهتر است مراقبت از سلامت خود را بجاي دستيابي به كمك حرفه اي،" در حالي كه شركت كنندگان كمتر فعال با اين بيانيه موافق هستند "اگر هزينه همان، من ترجيح مي دهم يك دكتر يا پرستار داشته باشم تا درمان هايم را انجام دهم تا درمان هاي خودم را انجام دهم. "

داستان هاي مربوطه

سپس، با استفاده از يك نوع تصويربرداري به نام اولتراسوند B-mode، محققان اندازه گيري دو نشانه قابل اعتماد از بيماري هاي قلبي عروقي پيش از بيماري قلبي، ضخامت آنتي بادي (IMT) و ايجاد پلاك را انجام دادند.

IMT اندازه گيري ضخامت ديواره شرياني است و ممكن است در تشكيل پلاكها عاملي باشد. افزايش IMT به عنوان يك عامل خطر براي حمله قلبي و سكته مغزي است.

زنان كه به عنوان شركت كنندگان فعال در نظر سنجي اهدا كردند IMT و پلاك پايين در شركاي خود را در مقايسه با شركت كنندگان غير فعال، كه به يك خطر كمتر از بيماري هاي قلبي و يا حمله قلبي يا سكته مغزي تبديل مي شود.تربيت كودك ۷ ساله

نتايج نشان مي دهد كه IMT پايين تر در زنان كه مشاركت بيشتري در مراقبت هاي بهداشتي خود داشتند پس از كنترل آماري براي تحصيلات، سن در طي پيگيري، فشار پالس، سابقه سيگار كشيدن و تري گليسيريد، مستقل از اندازه شخصيت عمومي بود.

خانم تروكسل گفت: "اين مطالعه از روند كنوني در مراقبت هاي بهداشتي حمايت مي كند تا بيماران را تشويق نمايد تا نقش مهمي در سلامت و رفاه شان داشته باشند."

نويسندگان ديگر دكتر كولر و كارن A. متيوز، Ph.D.، استاد روانپزشكي و روانشناسي در دانشكده پزشكي دانشگاه پيتزبورگ است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۰۸:۵۹ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]


بر طبق تحقيقات انجام شده در دانشگاه پيتزبورگ، زنان ميانسال كه در مراقبت هاي بهداشتي خود نقش فعال دارند ممكن است به احتمال زياد بيماري هاي قلبي عروقي را از زمان بروز يائسگي كاهش دهند .

نتايجي كه امروز در نشست سالانه انجمن روانشناسي آمريكا ارائه شده است ، نشان مي دهد كه زنان معتقدند كه بايد مسئوليت سلامت خود را بر عهده بگيرند، بلكه تنها به درمان پزشكان متكي هستند، علائم كمتري از آترواسكلروز قبل از بلوغ دارند.

يافته هاي ما شواهدي را ارائه مي دهد كه زنان معتقدند كه آنها بايد در حفظ سلامت خود مشاركت كنند نه زنان كه به جاي آن فرد مسئوليت سلامت خود را به دست ديگران مي اندازند، به طريقي اين نگرش ها را از طريق سازوكارهاي رفتاري و روانشناختي به سلامت بهتر تبديل مي كنند. "وندي تركسل، MS، همكار پيشرو در رشته روانشناسي دانشگاه پيتزبورگ و نويسنده اصلي اين مطالعه گفت.

روانشناسي كودك ۶ ساله

تيم تحقيقاتي از 370 زن ميانسال از مطالعه زنان سالم استفاده كرد و يك مطالعه آينده نگر در زمينه سلامت در طي و پس از گذراندن يائسگي بحراني به رهبري لوئيس هول كولر، MD، دكترا، استاد بهداشت عمومي دانشگاه پيتسبورگ مدرسه عالي بهداشت عمومي.

مشاركت شركت كنندگان در مراقبت هاي بهداشتي آنها با استفاده از نظر سنجي سلامت كرانت مورد سنجش قرار گرفت. شركت كنندگان فعال تمايل دارند با يك بيانيه اي موافق باشند مثلا: "به جز بيماري جدي، بهتر است مراقبت از سلامت خود را بجاي دستيابي به كمك حرفه اي،" در حالي كه شركت كنندگان كمتر فعال با اين بيانيه موافق هستند "اگر هزينه همان، من ترجيح مي دهم يك دكتر يا پرستار داشته باشم تا درمان هايم را انجام دهم تا درمان هاي خودم را انجام دهم. "

داستان هاي مربوطه

سپس، با استفاده از يك نوع تصويربرداري به نام اولتراسوند B-mode، محققان اندازه گيري دو نشانه قابل اعتماد از بيماري هاي قلبي عروقي پيش از بيماري قلبي، ضخامت آنتي بادي (IMT) و ايجاد پلاك را انجام دادند.

IMT اندازه گيري ضخامت ديواره شرياني است و ممكن است در تشكيل پلاكها عاملي باشد. افزايش IMT به عنوان يك عامل خطر براي حمله قلبي و سكته مغزي است.

زنان كه به عنوان شركت كنندگان فعال در نظر سنجي اهدا كردند IMT و پلاك پايين در شركاي خود را در مقايسه با شركت كنندگان غير فعال، كه به يك خطر كمتر از بيماري هاي قلبي و يا حمله قلبي يا سكته مغزي تبديل مي شود.تربيت كودك ۷ ساله

نتايج نشان مي دهد كه IMT پايين تر در زنان كه مشاركت بيشتري در مراقبت هاي بهداشتي خود داشتند پس از كنترل آماري براي تحصيلات، سن در طي پيگيري، فشار پالس، سابقه سيگار كشيدن و تري گليسيريد، مستقل از اندازه شخصيت عمومي بود.

خانم تروكسل گفت: "اين مطالعه از روند كنوني در مراقبت هاي بهداشتي حمايت مي كند تا بيماران را تشويق نمايد تا نقش مهمي در سلامت و رفاه شان داشته باشند."

نويسندگان ديگر دكتر كولر و كارن A. متيوز، Ph.D.، استاد روانپزشكي و روانشناسي در دانشكده پزشكي دانشگاه پيتزبورگ است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۰۸:۳۱ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]


هنگامي كه كلمات يا اقدامات شديد يك رابطه را تجزيه مي كنند، بخشش گاهي اوقات آن را اصلاح مي كند. از آنجا كه بخشش به معناي رها كردن احساسات ناخوشايند ناخوشايند است، از لحاظ افتخار ميتواند گران تمام شود. طبق نظر جولي اكلينس، روانشناس دانشگاه Case Western Reserve، انواع خاصي از افراد - افرادي كه داراي حساسيت بالايي برخوردارند - ممكن است به شدت مخالف هزينه هاي عفو ديگران باشند .

استاديار روانشناسي در مورد توانايي بذلهپردازي شخصيت روحاني در مقاله «مجذوب كردن اجازه رفتن: حقانيت وحشيانه به عنوان مانعي براي بخشش» در مجله روانشناسي شخصيت و روانشناسي بررسي ميكند. با توجه به Exline، ايده نارسيسيسم از اساطير يونان و مفهوم تحسين بيش از حد به خود رشد كرد.

او گفت: "به عنوان بخشي از اين تحسين خود، اعتياد به طور معمول داراي احساس حقوقي است كه در آن احساس مي كنند نسبت به ديگران برتر است و انتظار مي رود درمان ويژه و ترجيحي باشد." "هنگامي كه روابط اجتماعي ارائه درمان ويژه اي را كه انتظار مي رود ارائه نمي دهد، شخص حقوقي به سرعت مجرم است و خواستار بازپرداخت يا انتقام گيري براي اصلاح وضعيت است.

"براي افرادي كه از حق داشتن حق برخوردار هستند، اجازه دادن به احساسات غلط توجيه پذير ممكن است به عنوان بيش از حد پر هزينه يا به لحاظ اخلاقي نامناسب در نظر گرفته شود. Exline نويسنده ي اصلي در مجله ي مجله بود، با كمك متخصصان روي باوميستر از دانشگاه ايالتي فلوريدا، براد بوشمن از دانشگاه ميشيگان، W. Keith Campbell از دانشگاه جورجيا، و Eli Finkel از دانشگاه Northwestern.

محققان نوشتند: "به دليل حساسيت بالايي كه دارند، نارسيسيست ها به راحتي توسط ديگران مجروح مي شوند و به راحتي نمي بخشند". "آنها اصرار دارند كه ديگران آنها را بازپرداخت كنند و با تمسخر به" چهره از دست دادن "دلسرد خواهند شد - به ويژه اگر عدالت بازگردانده نشود." اين گزارش همچنين بيان مي كند كه افراد ذيصلاح نه تنها انتظار دارند كه درمان خاصي داشته باشند بلكه مشكالت فراواني نيز در دفاع از حقوقشان دارند. اين تمركز بر دفاع از منافع شخصي مي تواند راهي براي آمرزش باشد.

داستان هاي مربوطه

محققان شش مطالعه را انجام دادند كه تمايل افراد را براي گمراه كردن در موقعيت هاي مختلف، از جمله مواردي از زندگي روزمره كه در آن افراد آسيب ديده يا جرم، موقعيت هاي جرمي پيش بيني شده بود، و شرايط بازي بازي مبتني بر آزمايشگاه كه در آن يك موضوع با رفتار پرخاشگر مواجه شد، بررسي كرد. توسط يكي ديگر در تمام شش مطالعات، احساس حق داشتن با نگرش هاي بي پروا همراه بود. محققان نيز در طول زمان رهايي بخشش را رد كردند و بار ديگر متوجه شدند كه افراد نارسسيس اجازه ندهند از اتهاماتشان بيرون بيايند. مطالعات همچنين نشان داد كه اثرات حقوقي به طور مستقل از ديگر عوامل پيش بيني كننده بخشش، نظير مذهب، نزديك بودن رابطه، شدت جرم و حضور پوزش، عمل مي كند.تست روانشناسي

"اين مطالعات نشان مي دهد كه يك احساس حقوقي يك مانع جدي براي بخشش است،" اكسلين اظهار داشت. "به احتمال زياد، افرادي كه در معرض گناه قرار دارند، اصرار دارند تا بازپرداخت كامل را قبل از اين كه معذرت بخواهند در نظر بگيرند. اگر آنها اين پرداخت را دريافت نكنند، اغلب او را به طور جدي متهم مي كنند. گاهي اوقات چنين تمايلي غير قابل تحملي ممكن است از بهبود روابط زخمي جلوگيري كند و منجر به سوءاستفاده بيگانگي."


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۰۶:۳۵ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]


محققان براي مدت زماني شناخته شده است كه نوجوانان خشونت بار در طول زمان افسردهتر از ساير نوجوانان هستند. و جوانان در محله هاي خشونت آميز نيز بيشتر در معرض افسردگي قرار دارند. اما پسران نوجوان خشونت آميز كه همچنان در محله هاي ناامن زندگي مي كنند، جايي كه شاهد اقدامات خشونت آميز هستند، به نظر نمي رسد كه افسرده باشند.

براساس يك مطالعه جديد دانشگاه كرنل ، تهاجمي در زمينه خشونت جامعه مي تواند يك استراتژي سازگار باشد كه حس كنترل نوجوانان را در يك محيط بي نظير و غير قابل پيش بيني حفظ مي كند. ريموند سويشر، استاديار تحليل و مديريت سياست در كرنل، گفت: "اين ممكن است به نظر غير قابل درك باشد كه خشونت در يك زمينه خشونت آميز مي تواند تا حدودي براي سلامت رواني در ميان پسران نوجوان باشد."

براي بررسي روابط تعاملي ميان خشونت هاي نوجوانان، خشونت هاي خياباني و افسردگي، سويشر و رابرت دات لاتزمن 03، كه اكنون دانشجوي كارشناسي ارشد روانشناسي باليني دانشگاه آيووا است، داده هاي مربوط به مطالعه طولي ملي سلامت نوجوانان، نماينده ملي نمونه اي از 93939 نوجوان در نمرات 7 تا 12؛ داده هاي مربوط به نوجوانان دوبار، يك بار در سال 1995 و دوباره در سال 1996 جمع آوري شد.

اين تحقيق كه بر مبناي پايان نامه افتخارات ارشد لتسمان بود، زماني كه او دانشجوي كارشناسي ارشد كالج انسان شناسي در كرنل بود ، در شماره اخير مجله روانشناسي جامعه (33: 355-371، مه 2005) منتشر شده است. همچنين در نشست سالانه انجمن روانشناسي آمريكا در ماه مه سال 2004 ارائه شد.

داستان هاي مربوطه

Swisher گفت: "پيامدهاي خشونت جامعه گسترده است." "قرار گرفتن در معرض خشونت هاي اجتماعي باعث نابودي مفهوم است كه خانه ها، مدارس و جوامع در مكان هاي امن قرار دارند و جواناني كه در معرض خشونت هاي اجتماعي قرار دارند، ميزان بالاي مشكلات عاطفي، رفتاري و شناختي را افزايش مي دهند. خشونت هاي اجتماعي ديده شده به عنوان عامل خطر براي انواع مشكالت، از افسردگي و نشانه هاي استرس پس از سانحه تا رفتارهاي خودكشي، تجاوز و خشونت ".تست شخصيت

سويشر گفت، اين امر تا حدودي شگفت انگيز بود، تا ببينيم كه اقدام خشونت آميز ميتواند در مقابل اثرات خشونت جامعه محافظت كند. خشونت به عنوان بدست آوردن يك جنگ فيزيكي، كشيدن يك چاقو يا اسلحه، تيراندازي و يا ضربه زدن به كسي، آسيب جدي به فرد يا شركت در مبارزه گروهي تعريف شد.

با اين حال، عامل محافظتي تنها در ميان مردان يافت شد و مردان مسن تر، اثر قوي تر. سويشر مي گويد كه دختران نوجوان كه به صورت خشونت آميز عمل مي كنند، افسرده تر مي شوند و محيط هاي خشونت آميز آنها عميق تر است. آنها مي گويند نوجوانان آمريكايي به طور فزاينده اي در معرض خشونت قرار دارند.

سويشر گفت: "در حالي كه در سال هاي اخير ميزان جرم و جنايت در ايالات متحده به طور پيوسته كاهش يافته است، نوجوانان يك بخش از جمعيت را تشكيل مي دهند كه همچنان با مشكل خشونت درگير است." "به همين ترتيب، برخي از افراد در معرض ابتلا به خلق يك بيماري عمومي براي جوانان امروز هستند."


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۰۴:۵۳ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]


محققان دانشگاه Brandeis در يك مطالعه جديد نتيجه مي گيرند كه افراد سالمند مبتلا به كم شنوايي ملايم و متوسط ​​مي توانند انرژي فراواني را در هنگام شنيدن دقيق از انرژي صرف كنند كه در نتيجه آنها توانايي يادآوري زبان گفتاري را از دست مي دهند.

اين مطالعه كه در نشريات فعلي علوم روانشناسي منتشر شده است نشان داد كه حتي وقتي افراد مسن مي توانند به راحتي كلمات را به صورت تكراري بشنوند، توانايي آنها در حفظ و به ياد آوردن اين واژه ها نسبت به ديگر افراد سالخورده با شنوايي خوب ضعيف تر است.

نويسنده نوروزي آرتور وينفيلد، نانسي لوري ماركس، استاد علوم اعصاب در مركز ملي مجتمع هاي ملي ولين در دانشگاه براندزي، گفت: "اثرات ظريف كاهش شنوايي در حافظه و عملكرد شناختي در افراد مسن وجود دارد. "تأثير مصرف انرژي اضافي در درك كلمات، به اين معنا است كه منابع شناختي كمتري براي درك سطح بالاتري وجود دارد."

داستان هاي مربوطه

"اين تلاش اضافي در مراحل اوليه ادراك گفتاري از منابع پردازشي استفاده مي كند كه در غير اين صورت براي عمليات هاي پايين دست در دسترس خواهد بود، مانند رمزگذاري مواد در حافظه و انجام عمليات درك سطح بالاتر،" توضيح داد كه همكاران Patricia A. Tun و Sandra L مك كوي

گروهي از افراد سالخورده با شنوايي خوب و گروهي با كم شنوايي خفيف تا متوسط ​​در اين مطالعه شركت كردند. هر يك از شركت كنندگان به ليست پانزده كلمه گوش دادند و خواسته شد كه تنها سه كلمه آخر را به خاطر داشته باشند. تمام كلمات در همان حجم تحويل داده شد.هر دو گروه يادآور عالي براي كلمه نهايي را نشان دادند، اما گروه شنوايي از دست رفته، يادآوري ضعيف تر از دو كلمه قبل از آن را نشان داد.

از آنجا كه هر دو گروه مي توانستند كلمه نهايي را به درستي گزارش دهند، دليل اين امر اين بود كه شكست گروه شنوايي در يادآوري دو كلمه ديگر ناشي از عدم توانايي آنها در شنيدن / شناسايي درست آنها نبود. نويسندگان اين را به عنوان يك تظاهرات از اصل نيروي تفكر تفسير مي كنند - تلاش هاي بيشتري نياز به فرآيندهاي شناختي حفظ اين كلمات را از بين مي برد. تست اضطراب

دكتر اينفيلد گفت: "اين مطالعه يك تماس بيداري براي هر كسي است كه با افراد مسن، از جمله متخصصان مراقبت هاي بهداشتي مشغول به كار است، به ويژه در مورد اينكه چگونه از دست دادن شنوايي مي تواند بر عملكرد شناختي تاثير بگذارد، حساس است."

وي پيشنهاد كرد افرادي كه با افراد سالخورده با كم شنوايي ارتباط برقرار مي كنند، مي توانند به نحوي صحبت كنند كه با صحبت كردن به روشني و به تعويق انداختن بعد از عبارات و يا تكه هايي از معنا، لزوما به طور چشمگيري باعث كند شدن گفتار مي شود.

رويكردهاي كنوني در علوم روانشناسي، يك مجلهي انجمن روانشناسي آمريكا، آخرين پيشرفتهاي تئوري و تحقيق در روانشناسي را ارائه ميدهد. اين مجله مهمي و به موقع شامل مرور مختصر و پوشش همه روانشناسي علمي و كاربرد آن است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۰۲:۵۲ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]


روانشناسان دانشگاه هاروارد دريافتند كه پنج ساله قادر به درك انتسابهاي عددي و مفاهيم محاسباتي هستند حتي بدون آموزش رسمي و يا زبان براي بيان اين دانش به صورت كلمات.

كشف اين مهارت هاي ذاتي در ميان دانش آموزان پيش دبستاني مي تواند راه را براي تكنيك هاي جديد تدريس نشان دهد، و حساب هاي حسابداري ساده تر و راحت تر براي كودكان مدرسه ابتدايي.

يك مقاله توصيف يافته ها در نشريه آكادمي ملي علوم منتشر خواهد شد و در حال حاضر در وب سايت مجله است.

اليزابت اسپلكه، استاد روانشناسي دانشكده علوم و هنر هاروارد، مي گويد: "آموزش حسابداري نمادين يكي از وظايف اوليه چهار سال اول ابتدايي است." "بعضي از كودكان مشكلات فوق العاده اي در تسلط بر اين مهارت ها دارند و اغلب كودكان رياضي نمادين را چالش برانگيز مي دانند و گاهي اوقات گيج كننده هستند. مطالعات ما مي گويد، كودكان در حال حاضر درك اوليه اي از اين حوزه دارند. آموزش و پرورش رياضي با ايجاد اين درك. "

داستان هاي مربوطه

Spelke و همكارانش 16 پيش دبستاني خواسته به مقايسه آرايه نقطه بر روي صفحه نمايش كامپيوتر، و يا به ادغام دو مجموعه اي از نقاط و سپس به مقايسه اين با يك مجموعه سوم. حتي بدون دانش نمادين حسابداري كه تحصيلات رسمي را به ارمغان مي آورد، پنج ساله مي تواند به طور مرتب به كدام دسته از نقاط بزرگتر اشاره كند. مقايسه هاي موفق تر بين آرايه هاي نقطه ها و صداها تقويت شده است كه اطفال متوجه مفهوم پايه مقدار شدند.

اين مهارت ها به شدت با توانايي پيش دبستاني ها براي درك رياضيات نمادين، همانطور كه در مدرسه تدريس مي شود، كاملا متضاد است. به عنوان مثال، كودكان قادر به پاسخگويي به سوالات كلامي در مورد اضافه كردن عددي نبودند، مثلا: "فرض كنيد شما 15 ماربلس داشته باشيد و مادر شما به شما 10 بيشتر مي دهد، در حالي كه خواهر شما داراي 20 ماربلس است. چه كسي مرمر بيشتري دارد، شما يا خواهر شما؟"مشاوره جنسي آنلاين

با اين حال، كودكان توانستند همين مشكل را حل كنند وقتي كه آن را در شكل غير نمادين ارائه داد، مانند يك آرايه از 15 نقطه آبي، سپس يك آرايه دوم از 10 نقطه آبي، و در نهايت يك توالي از 20 تن. وقتي كه پرسيده شد كه آيا نقاط يا تنهاي بيشتري وجود دارد، جوانان قادر به پاسخ درست بودند.

"يك سوال اساسي براي روانشناسي اين است كه" كجا مفاهيم تعداد انتزاعي از آن آمده است؟ "Spelke مي گويد. "برخي از آنها پيشنهاد كرده اند كه از زبان انساني يا از طريق كودكان در حين آموزش رسمي ساخته شده اند؛ مطالعات ما شواهدي ارائه مي دهد كه بچه ها مفاهيم تعداد انتزاعي دارند و مي توانند بر اين مفاهيم براي انجام اين كار علاوه بر پيش از شروع به مدرسه عمل كنند. مفاهيم تعداد به زبان و يا بر روي دستورالعمل وابسته نيستند. "


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۷:۵۹:۲۹ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]


تاثيرات الكلگي والدين در كودكان به خوبي شناخته شده است، به ويژه عادت مصرف الكل كودكان الكل (COA).

با اين حال، تا به حال، تحقيقات كمي درباره همبستگي بين الكل در والدين و مصرف مواد مخدر در بزرگسالان ظهور صورت گرفته است. يك مطالعه جديد توسط ديويد فلور، دكتراي دانشگاه كاروليناي شمالي، چپل هيل (در دانشگاه York) و لوري شاسين، دكتراي دانشگاه ايالتي آريزونا ، نشان مي دهد كه الكل در والدين عامل مهمي براي رفتارهاي ناسازگار در بزرگسالي است كه فراتر از آن مشروبات الكلي و مصرف مواد مخدر غيرقانوني است. اين مطالعه در شماره جاري روانشناسي رفتارهاي اعتياد آور، كه توسطانجمن روانشناسي آمريكا (APA) منتشر شده، به چاپ رسيده است .

داستان هاي مربوطه

در اين تحقيق، الكل زايي والدين به عنوان يك عامل خطر مهم براي افزايش استفاده از مواد مخدر و ديگر مواد مخدر در دوران بلوغ جوان است. به ويژه، مشروبات الكلي والدين با شروع زود هنگام نوشيدن و سوء مصرف الكل در طول بزرگسالي همراه است. در حال حاضر 1 در 4 كودك (زير 18 سال) در خانواده اي كه تحت تاثير مشكالت الكل قرار دارد، در يك انجمن ملي كودكان الكلي ها رشد مي كند. اين بدان معني است كه 1 در 4 بزرگسالان بالغ و بزرگسالان جوان با افزايش خطر ابتلا به الكل و مصرف مواد مخدر مواجه مي شوند، به سادگي به علت قرار گرفتن در معرض والدين الكلي.

اين مطالعه 545 نوجوان طي يك دوره 15 ساله براي نظارت بر مصرف مواد مخدر خود را انجام داده است.پژوهشگران به دنبال تفاوت در الگوهاي آزمايش مواد مخدر و مصرف مواد مخدر در اوايل بزرگسالي بين كودكان الكل و كودكان غير الكلي بودند. با توجه به يافته هاي اين تحقيق، COA سطح پايدار مصرف مواد را حفظ كرد، به طوري كه در سن 25 تا 30 سالگي ميزان استفاده از مواد مخدر به طور قابل ملاحظه اي بيشتر از كودكان غير الكلي بود. نتايج مطالعه نشان مي دهد كه به عنوان يك نتيجه از الكل در والدين، COA از روند معمولي كه انتظار مي رود افراد به "بالغ شدن" و كاهش مصرف مواد قبل از 30 سالگي نپردازند، پيروي نمي كنند. راه هاي مقابله با خيانت

محققان به منظور بررسي مدل هاي بين المللي، ازدواج و تاثير آن بر كاهش مصرف مواد مخدر را مورد بررسي قرار دادند. براي همه شركت كنندگان، هر دو COA و غير COA، ازدواج با سطوح پايين مصرف مواد همراه بود. با اين حال، از آنجايي كه COA احتمالا ازدواج نداشت، احتمال بيشتري براي افزايش مصرف مواد مخدر در بزرگسالي جوان وجود داشت.

مقاله: تغييرات در مصرف مواد مخدر در دوران نوجواني جوانان: تاثير الكل گرايي والدين و گذار ازدواج. ديويد فلور، Ph.D.، دانشگاه يورك؛ لري شاسين، Ph.D.، دانشگاه ايالتي آريزونا؛ روانشناسي رفتارهاي اعتياد، جلد. 19، No.4


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۷:۵۷:۱۰ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

جنسيمسايل

سلام.با نامزدم از پشت رابطه داشتم موقع انزال مني روي واژنم ريخته نشده ولي مايع قبل از انزال باعث خيسي واژنم شده احتمال بارداريم وجود داره؟باكره هستم


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۷:۲۴:۵۴ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

روابط  فرزند نوجوان شما با دوستان و همسالان خود مهمترين مسئله در زندگي او هستند. تمام افراد نياز دارند كه احساس تعلق كرده و با ديگران ارتباط برقرار كنند و با افرادي كه گرايش ها، علايق، و موقعيت هاي مشابهي دارند در تعامل و ارتباط باشند. افراد دوستاني را برمي‌گزينند كه آنها را پذيرفته، به آنها علاقه نشان مي دهند و ديد مطلوبي نسبت به آنها داشته باشند. درحالي كه بسياري از خانواده ها سعي مي كنند تا به نوجوان خود احساس غرور و اعتماد به نفس نسبت به ويژگي هاي خاص شخصيتي، سوابق، و توانايي هاي خود را القا كنند، اما معمولا همسالان او بيشتر احساسات، افكار، و كارهايي كه با جستجوي نوجوان در جهت هويت فردي او در ارتباط باشند را مي پذيرند. مسئله‌ي تاثير همتايان، صرف نظر از مثبت و يا منفي بودن آن، از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. چه خوشتان بيايد يا نه، معمولا براي فرزند شما ديدگاه ها و نظرات همتايان او، بيشتر از نظرات شما اهميت دارند.

فشار مثبت همسالان- توانايي نوجوان در ايجاد روابط سالم دوستي و ارتباط با همسالان- به هويت فردي،  عزت نفس، و استقلال او بستگي دارد.

در بهترين حالت، فشار همسالان مي تواند موجب تجهيز توان و انگيزه ي نوجوان شما براي موفقيت او شود، و او را تشويق كند تا خود را با رفتارهاي سالم وفق دهد. همسالان مي توانند الگوهايي مثبت براي نوجوان باشند. همسالان مي توانند رفتارهاي مناسب اجتماعي را براي نوجوان به نمايش بگذارند. گروه همسالان نوجوان معمولا به نا اميدي ها، كشمكش ها، و نگراني هاي معمول دوره ي نوجواني فرزند شما به خوبي توجه كرده، مي پذيرند و آنها را درك مي كنند.

فشار منفي همسالان

نياز فرد به پذيرفته شدن و مورد تاييد قرار گرفتن، و تعلق در سنين نوجواني بسيار حياتي مي باشد. نوجواناني كه احساس تنهايي و انزوا مي كنند، و يا احساس مي كنند كه توسط همسالان خود و يا خانواده طرد شده اند، احتمال اين كه براي پذيرش و بدست آوردن جايگاهي در يك گروه به رفتارهاي پرخطر گرايش پيدا كنند، بيشتر است. در چنين موقعيت هايي، فشار همتايان مي تواند توانايي استدلال و قضاوت نوجوان را تحت تاثير قرار داده و به تمايل او براي دست زدن به رفتارهاي پر خطر دامن زده، او را از خانواده و تاثيرات مثبت آن دور كرده و در دام اعمال پر خطر بيندازند.

براي مثال، كودكاني كه دچار اختلال نقص توجه و بيش فعالي (ADHD) هستند، به واسطه ي شيوه هاي يادگيري متفاوت يا اختلال در يادگيري، معمولا توسط همسالان بدليل رفتارهاي نا هماهنگ با شرايط سني، طرد مي شوند، و بنابراين ممكن است به برقراري ارتباط با ديگر همسالاني كه طرد شده و يا حتي قانون شكن هستند روي آورند.

دختران نوجوان هنگامي كه به دنبال پذيرش همسالان، مورد تاييد قرار گرفتن و عشق باشند، به صورت مكرر وارد روابط جنسي مي شوند. يك اثر گذاري منفي و قوي مي تواند نوجوان را حتي به انتخاب ها و رفتارهايي ترغيب كند كه برخلاف ارزش ها و باورهاي او هستند. برخي از نوجوانان حتي حاضر هستند  خطر تنبيه توسط والدين و از دست دادن اعتماد آنها، و يا حتي زندان را به جان بخرند، تنها براي آنكه بتوانند در گروه مانده و احساس كنند گروهي از دوستان دارند كه  توسط آنها پذيرفته شده اند و مي توانند هويت خود را با آنها تعريف كنند.

برخي اوقات نوجوان طرز لباس پوشيدن خود را تغيير مي دهد، در دوستي هاي خود تجديد نظر مي كند، ارزش هايي را رها كرده و ارزشهاي جديدي را مي پذيرد، تنها براي آنكه با يك گروه و افرادي خاص مطابقت داشته باشد. برخي از نوجوانان داراي يك زندگي مخفي هستند كه تحت تاثير همسالان آنها به وجود آمده است. برخي از آنها – و از جمله آن گروه از نوجوانان كه به نظر داراي رفتاري مناسب هستند و در مقابل بزرگ سالان نوجوانان موفقي هستند – هنگامي كه با همسالان خود هستند رفتارهاي منفي و حتي خطرناكي از آنها سر مي زند.

زماني كه نوجوان تحت تاثيرهاي منفي اين گروه از همتايان خود هستند به مرور سمت مشكلاتي مانند قانون شكني، استفاده از مواد مخدر، مشكلات مدرسه، رفتارهاي مقابله جويانه، و عضويت در باندها سوق پيدا مي كند.

اگر نوجوان شما با افرادي ارتباط برقرار كند كه اقدام به مصرف مواد مخدر مي كنند و يا ديگر رفتارهاي خود-تخريبي را انجام مي دهند، بنابراين احتمالا فرزند شما نيز به انجام اين رفتارها گرايش پيدا خواهد كرد.

 

فرزند خود را به داشتن روابط سالم و مثبت تشويق كنيد

تشويق روابط دوستانه ميان نوجوانان امري مهم است. همه ي ما مي خواهيم فرزندان ما با افرادي ارتباط برقرار كنند كه تاثيرات مثبتي برروي آنها داشته باشند، و از افرادي كه آنان را به انجام كارهاي مضر، ويرانگر، يا غير قانوني تشويق مي كنند دوري كنند. والدين مي توانند با نثار كردن عشق و محبت به نوجوان، صرف وقت براي او، تعيين حد و مرزها، و تشويق او براي داشتن استقلال فكري، روابط مثبت با همتايان را در نوجوان تقويت كنند. برخي از راه هايي كه با آنها مي توانيد اين حمايت را نشان دهيد در زير آمده است:

  • داشتن رابطه اي مثبت با نوجوان

زماني كه روابط والدين با نوجوان گرم و محبت آميز، با احترام متقابل، و با ثبات و سرشار از عشق باشد، اين رابطه شكوفا شده، اعتماد به نفس، سلامت رواني، معنويات، و مهارت هاي اجتماعي او افزايش خواهد يافت.

 

  • صادقانه به كارها و فعاليت هاي نوجوان علاقه نشان دهيد

اين كار به والدين اجازه مي دهد تا دوستان فرزند نوجوان خود را بشناسند و بتوانند بر رفتارهاي او نظارت داشته باشند، كه براي دور نگه داشتن او از خطرات بسيار ضروري است. زماني كه رفتارهاي ناسالم و منفي از او سر مي زند، والديني كه براي فرزندان خود مقررات و حد و مرزهايي تعيين كرده و همچنين پيامد هاي نقض آنها را مشخص مي كنند، اگر انها را به ارامي وادار به اجراي قوانين كنند مي توانند انتظار انتقاد كمتري از سوي نوجوان خود داشته باشند. معمولا والديني كه همراه با فرزندان خود و با مشاركت آنها، حد ومرزها و انتظارات را مشخص  مي كنند، متوجه مي شوند كه به مرور توانايي فرزندان آنها براي پايبندي به اين انتظارات افزايش مي يابد.

 

  • تشويق نوجوان به داشتن تفكري مستقل

با اين كار، نوجوان نگرشي سالم درباره‌ي خود پيدا خواهد كرد و توانايي او براي مقاومت در برابر فشارهاي منفي همسالان افزايش خواهد يافت.

 

  • زماني كه دوستان نوجوان مورد تاييد والدين واقع نمي شوند

 

ممكن است از افرادي كه دختر و يا پسر شما به عنوان دوست و يا گروه همتايان برگزيده اند، ناراضي باشيد و مورد تاييد شما نباشند. شما مي توانيد دلايل مختلفي براي عدم تاييد اين افراد داشته باشيد مانند سوابق اين افراد، گرايش هاي منفي آنها، يا مشاهده ي رفتارهاي پرخطر و نامناسب (مانند مصرف الكل، مواد مخدر، فرار از مدرسه، خشونت، رفتارهاي جنسي). براي شما چند راهكار پيشنهاد مي شود:

 

  • سعي كنيد دوستان فرزند خود را بشناسيد.

اسم هاي آنها را ياد بگيريد، آنها را به خانه دعوت كنيد تا بتوانيد با آنها گفت و گو كنيد و حرف هاي آنها را بشنويد، و با والدين آنها آشنا شويد.

  • به دوستان فرزند خود حمله نكنيد.

به خاطر داشته باشيد كه انتقاد از فرزندتان بخاطر دوستاني كه انتخاب كرده است نوعي تخريب شخصيت محسوب مي شود.

  • به نوجوان كمك كنيد تا تفاوت ميان تصوير ( ابراز فرهنگ جواني) و هويت (آنچه كه هست) را درك كند.
  • ارتباط خود را با او حفظ كنيد و سعي كنيد دريابيد كه چرا اين دوستان براي او مهم هستند.
  • بررسي كنيد كه آيا نگراني شما در باره ي دوستان او واقعيت دارد.
  • اگر به اين نتيجه رسيديد كه نگراني هاي شما درست بوده اند، در مورد رفتارها و انتخاب ها با نوجوان گفتگو كنيد و نه دوستان او.
  • با حمايت از تصميماتي كه بر پايه ي اصول و باورها گرفته شده اند و نه بر اساس نظر و خواست ديگران، استقلال نوجوان را در تصميم گيري هاي خود تقويت و تشويق كنيد.
  • اجازه دهيد نوجوان شما از نگراني ها و احساسات شما آگاه شود.
  • با كمك به نوجوان براي فكر كردن پيش از هر اقدامي و بحث كردن در مورد پيامدهاي كوتاه مدت و بلند مدت رفتارهاي پرخطر، تفكر انعكاسي او را تقويت كنيد.
  • به ياد داشته باشيد كه همه ي ما درس هاي با ارزش زندگي خود را از اشتباهات خود فرا گرفته ايم.

صرف نظر از هر نوع تاثير فشار همسالان كه فرزند نوجوان شما با آن روبرو شود، او بايد بياموزد كه ارزش همسان شدن و همشكل شدن با گروه (پيوستن) را با اهميت تصميم گيري بر اساس اصول خود (استقلال) بسنجد و شما بايد همواره اطمينان حاصل كنيد كه فرزند نوجوان شما مي داند كه عاشق او هستيد و در خانه براي او به عنوان يك شخصيت ارزش قائل هستيد.

 

براي مطالعه بيشتر

اختلال بي اشتهايي عصبي در نوجواني

اختلال بي اشتهايي عصبي در نوجواني

درك رشد و هيجان نوجوان

 

منبع:مشاوره-خانواده.com


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۷:۲۳:۱۴ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

سوال شده 2 ساعت قبل در مشاوره خانواده آنلاين توسط هلنا
نمايش از نو 45 دقيقه قبل

يه كودك يك و نيم ساله دارم كه بعد از چندين سقط و با مصرف دارو در هر روز از حاملگي موفق به بدنيا آوردنش شدم ولي الان دچار مشكل شدم پسرم خيلي جيغ ميكشه در طول روز و اصلا به حرف هاي من گوش نميده مثلا من ميگم دست به فلان چيز نزن كثيفه گوش نميكنه بايد بگم من به خاطر جيغ زدناش كتكش ميزنم يكم دست خودم نيست استرس شديدي ميگيرم وقتي جيغ ميزنه و بعد عذاب وجدان ميگيرم احساس مي‌كنم مشكل از منه نمي‌دونم چيكار كنم كم آوردم از خانوادمم خيلي دورم تنهام

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۷:۲۱:۴۲ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

در فرزندان استعداد را آشكار كنيد و براي افزايش هوش و نبوغ فرزند خود از دوران كودكي آغاز كنيد

براي افزايش هوش و استعدادفرزندان انجام بازي هاي فكري تاثير دارداستعداديابي

كه والدين نقش مهمي در اين زمينه دارند.

كشف استعداد فرزندان

بازي شن موجب زياد شدن توانايي كودك مي شود ، همچنين كتاب خواندن و تكرار كردن آن همراه

با شعر از روي اشكال براي كودكان مطلوب مي باشد. عدم آموزش دادن و بي توجهي به فرزند موجب

آشكار نشدن استعداد مي شود كه بايد حتما به مركز مشاوره خوب مراجعه كنيد.

شماره هاي تماس 01

پرورش استعداد خلاقانه 

چسباندن و برش زدن اشيا و از طرفي ساختن كار دستي با وسايلي كه قابل دور انداختن است توسط والدين

و همچنين صدا سازي به همراه ريتم به وسيله وسايل ساده باعث مي شود كودك ياد بگيرد تا از هر نوع

وسيله اي به صورت خلاقانه استفاده كند.

بازي كردن با دكمه خلاقيت كودك را بيشتر مي كند و بايد توجه داشت كه نظارت كافي را والدين انجام

دهند كه به درستي انجام دهند.

منبع: كودك و نوجوان


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۷:۱۹:۲۳ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ][ ۱۲۷ ][ ۱۲۸ ][ ۱۲۹ ][ ۱۳۰ ][ ۱۳۱ ][ ۱۳۲ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

آموزش از طريق مشاوره پيش از ازدواج تا زوج درماني و مشاوره خانواده. راهنمايي و مشاوره تلفني ازدواج و خانواده مركز تهران و جنوب ۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲ مركز مشاوره شمال و شرق ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ شمال و غرب تهران ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ مشاوره ازدواج و خانواده شامل آموزش مهارت هاي رفتار با همسر آينده خانواده همسر زوج درماني شناسايي فرد مناسب و از همه مهمتر اطمينان پيش از ازدواج از يك انتخاب درست است! عوامل زيادي در اين امر دخيل هستند كه بايد مورد بررسي و دقت نظر هنگام همسريابي و يا حتي دوست يابي قبل ازدواج به آن توجه كرد. رفع دعواي زن و شوهر و فرزندان اعتياد و مشاوره فردي
نويسندگان
لینک دوستان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 2
همه : 4037
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

تخفیف لند