مشاوره خانواده ، ازدواج، كودك و نوجوان
مشاوره خانواده ، ازدواج، كودك و نوجوان ۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲


افسردگي و چاقي به مدت طولاني مرتبط است، اما چگونگي ارتباط آنها در طول زمان، كمتر روشن است. پژوهش جديدي از استاد دانشگاه راتگرز-كامدان نشان مي دهد كه دختران نوجوان كه يكي از اختلالات را تجربه مي كنند، به عنوان خطر ابتلا به اين بيماري بيشتر از ديگران است.

نائومي مارمورشتاين، استاد روانشناسي در Rutgers-Camden مي گويد: "نوجواني يك دوره رشد كليدي براي هر دو چاقي و افسردگي است، بنابراين ما فكر كرديم اين مهم است كه ابتلاي اين اختلالات را در سنين اوليه بررسي كنيم."

با ارزيابي نمونه اي از بيش از 1500 مرد و زن در مينه سوتا طي يك دوره بيش از 10 سال، Marmorstein و دو همكار متوجه شدند كه افسردگي ناشي از نوجواني زودرس در زنان پيش از چاقي در دوران نوجواني پيش بيني مي شود.

در عين حال، چاقي كه در دوران نوجواني در زنان اتفاق مي افتد، پيش از شروع افسردگي در دوران بزرگسالي پيش بيني مي شود. در طول مطالعه هيچ ارتباطي بين دو اختلال در طول زمان وجود نداشت.

مقالهاي مارشرتين، "چاقي و افسردگي در نوجواني و فراتر از آن: خطرات متقابل"، اخيرا در مجله بين المللي چاقي منتشر شد . او اين مقاله را با پروفسور ويليام اياكونو، استاد روانشناسي دانشگاه مينه سوتا و ليزا لگراند دانشيار، همكاري كرده است.

"هنگامي كه محققان در طول زمان به بررسي اين ارتباط پرداختند، داده ها مخلوط شده اند"، مارشستين مي گويد. بعضي از آنها دريافتند كه افسردگي و چاقي به صورت دستي دست به دست مي دهند، در حالي كه ديگران اين رابطه را نمي بينند. ما سعي كرديم كه گام بعدي در روشن شدن اين پيوند را با نگاهي به نمونه اي از جوانان كه از 11 تا 24 سالگي دنبال مي كنيم، بپذيريم.

اين روش در تحقيقات گذشته بهبود مي يابد كه شامل عود يا تداوم افسردگي و چاقي است تا تمركز بر شروع هر نوع اختلال. شركت كنندگان در مطالعه Marmorstein در سن 11، 14، 17، 20، و 24 با استفاده از اندازه گيري قد و وزن و تشخيص باليني، مصاحبه مبتني بر اختلال افسردگي عمده مورد ارزيابي قرار گرفتند. محققان به طور خاص براي شروع هر دو اختلال به سن 14 سالگي، بين 14 تا 20 ساله و بين 20 تا 24 ساله نگاه كردند.

داستان هاي مربوطه

مارمورثين تاكيد مي كند كه اين مطالعه براي بررسي دلايل اين انجمن ها طراحي نشده است، اما نظريه ها و تحقيقات ديگر به توضيحات احتمالي مي پردازد. او مي گويد افسردگي مي تواند منجر به چاقي از طريق افزايش اشتها، الگوهاي خواب ضعيف و بي حالي شود، در حالي كه چاقي مي تواند موجب افسردگي ناشي از نگراني هاي وزن، اعتماد به نفس ضعيف و كاهش تحرك شود.

مارمورستين توضيح مي دهد: "وقتي يك فرد جوان است، او هنوز در حال توسعه الگوهاي غذا خوردن و فعاليت، و همچنين مكانيزم هاي مقابله است." "بنابراين اگر او در 14 سالگي يك قسمت افسردگي را تجربه كند، ممكن است بيشتر در معرض خطر ابتلا به الگوهاي ناسالم قرار گيرد."

محقق Rutgers-Camden مي گويد يك كودك كه داراي چاقي است ممكن است بيشتر به پيام هاي منفي اجتماعي در مورد چاقي يا اذيت، كه مي تواند به افسردگي كمك كند، بيشتر حساس است.

طولاني شدن رابطه

مارمورشتاين مي گويد: "در اين سن، نوجوانان شروع به ايجاد روابط خود آگاهانه مي كنند، بنابراين اذيت كردن مي تواند به ويژه دردناك باشد."

او مي گويد تلاش هاي پيشگيرانه در راستاي هر دو اين اختلالات در همان زمان كه يكي از آنها در نوجوانان تشخيص داده مي شود ممكن است در كاهش شيوع و هماهنگي آنها كمك كند.

او مي گويد: "هنگامي كه يك دختر نوجوان در معرض افسردگي قرار مي گيرد، پزشك ممكن است چيزهايي را كه مربوط به غذا خوردن و فعاليت سالم است شامل كند." "ورزش مي تواند در درمان افسردگي براي شروع كمك كند، بنابراين به نظر مي رسد كه يك دليل خوب براي تركيب تلاش هاي پيشگيري براي افسردگي و چاقي است."

مارمورستين مي گويد ناشناخته است كه چرا در طول زمان بين دو اختلال در نوجوانان مرد وجود ندارد، اما فرض مي شود كه اين مي تواند منجر به فرآيندهاي مختلف رشدي شود كه منجر به چاقي و افسردگي در مردان و زنان مي شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۵۴:۵۸ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]


يكي از بدترين خاطرات شما چيست؟ اين چه حسي را به شما مي دهد؟ به گفته روانشناسان، يادآوري احساسات در طول يك تجربه شخصي منفي، مانند اينكه شما ناراحت هستيد و يا احساس شرمساري، مي تواند منجر به ناراحتي هاي احساسي شود، به ويژه هنگامي كه نمي توانيد متوقف كنيد.

يك مطالعه جديد نشان مي دهد هنگامي كه اين خاطرات منفي خسته مي شوند، تفكر درباره بستر خاطرات، به جاي اينكه احساس كنيد، يك روش نسبتا آسان و موثر براي كاهش اثرات منفي اين خاطرات است.

محققان موسسه بكمن در دانشگاه ايلينويز، به رياست پروفسور روانشناسي فلورين دلكو از گروه شناختي مغز اعصاب، به بررسي مكانيزم هاي رفتاري و عصبي از تمركز كردن بر احساسات در هنگام يادآوري خاطرات احساسي شخصي پرداختند و دريافتند كه تفكر درباره عناصر متضاد خاطرات به طور قابل توجهي تاثير عاطفي آنها را كاهش داد.

Dolcos گفت: "گاهي اوقات ما درباره اينكه چگونه غمگين، خجالت زده يا صدمه ديده در طول يك رويداد احساس مي كنيم و اين باعث مي شود كه ما بدتر و بدتر احساس كنيم، اين است كه در افسردگي باليني اتفاق مي افتد و بر جنبه هاي منفي حافظه اثر مي گذارد." "اما ما متوجه شديم كه به جاي فكر كردن در مورد احساسات شما در طي يك حافظه منفي، به دنبال دور از بدترين احساسات و تفكر در مورد زمينه، مانند يك دوست كه وجود دارد، چه هوا و يا هر چيز ديگري غير عاطفي است كه بخشي از حافظه، به راحتي ذهن خود را دور از احساسات ناخواسته مرتبط با آن حافظه است.هنگامي كه شما را در جزئيات ديگر غوطه ور، ذهن خود را به چيز ديگري به طور كامل سرگردان، و شما را به احساسات منفي را به عنوان بسيار متمركز "

اين استراتژي ساده، مطالعه نشان مي دهد، يك جايگزين اميدوار كننده براي ديگر استراتژي هاي تنظيم احساسات مانند سركوب يا بازنگري مجدد است.

"سركوب، احساسات شما را بطري مي كند، تلاش مي كند تا آنها را در جعبه قرار دهيد. اين يك استراتژي است كه مي تواند در كوتاه مدت موثر باشد، اما در بلند مدت، اضطراب و افسردگي را افزايش مي دهد"، ساندا دولكوس، همكار نويسنده در تحقيق و پژوهش در دانشكده علوم انساني بكمن و در بخش روانشناسي.

"يكي ديگر از استراتژي تنظيم احساسات موثر، ارزيابي مجدد، و يا نگاه كردن به وضعيت به طور متفاوتي براي ديدن نيمه كامل شيشه، مي تواند شناختنانه باشد. استراتژي تمركز بر جزئيات غيرواقعي متني از يك حافظه، از سوي ديگر ساده است به عنوان تغيير تمركز در فيلم ذهني خاطرات خود و سپس اجازه دهيد ذهن خود را سرگردان. "

داستان هاي مربوطه

اين استراتژي نه تنها اين امكان را براي مقررات عاطفي كوتاه مدت فراهم مي كند، بلكه امكان كاهش شدت حافظه منفي با استفاده طولاني مدت را نيز دارد.

در اين مطالعه، ساندا داكوس توضيح داد كه از شركت كنندگان خواسته شد تا خاطراتي كه منفي و مثبت از نظر احساسي دارند مانند تولد يك كودك، به دست آوردن جايزه يا شكستن امتحان، به اشتراك بگذارند. چندين هفته بعد، شركت كنندگان نشانه هايي را به دست آوردند كه خاطراتشان را منهدم مي كردند در حالي كه مغز آنها با استفاده از تصويربرداري رزونانس مغناطيسي (MRI) اسكن مي شد. قبل از هر نشانه حافظه، شركتكنندگان خواسته شدند هر رويداد را به ياد داشته باشند با توجه به احساسات اطراف رويداد يا زمينه. به عنوان مثال، اگر نشانه خاطرات يك مراسم خاكسپاري نزديك را به وجود آورد، تفكر در مورد زمينه هاي احساسي مي تواند شامل يادآوري غم و اندوه شما در طول رويداد شود. اگر از شما خواسته شد تا عناصر متني را به خاطر بسپاريد، ممكن است به جاي آن به ياد بياوريد كه كدام لباس و يا آنچه كه در آن روز خورديد، استفاده كنيد.

ميل جنسي زياد 

اكراتينا دنكوا، نخستين نويسنده اين گزارش، گفت: "از لحاظ عصبي، ما مي خواستيم بدانيم چه اتفاقي در مغز رخ داد، زماني كه مردم از اين راه حل ساده ي احساسات استفاده مي كردند تا با خاطرات منفي مواجه شوند يا تاثير خاطرات مثبت را افزايش دهند." "يك چيزي كه ما متوجه شديم اين بود كه وقتي شركت كنندگان در زمينه رويداد متمركز شدند، مناطق مغزي كه در پردازشهاي عاطفي پايه شركت داشتند، با هم ادغام مناطق احساسي كار مي كردند تا در نهايت تاثير عاطفي اين خاطرات را كاهش دهند".

فلورين Dolcos گفت: با استفاده از اين استراتژي عملكرد نه تنها باعث كاهش تاثير منفي يادآوري خاطرات ناخواسته مي شود بلكه باعث افزايش تاثير مثبت خاطرات گرامي مي شود.

در آينده، محققان اميدوارند كه تعيين كند آيا اين استراتژي در كاهش شدت خاطرات منفي در بلندمدت موثر است يا خير. آنها همچنين اميدوارند با مشاركتكنندگان باليني دچار افسردگي يا اضطراب كار كنند تا ببينند آيا اين استراتژي در كاهش اين شرايط روانپزشكي موثر است يا خير.

اين نتايج در علوم اعصاب شناختي و عصبي اجتماعي منتشر شده است .


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۵۲:۴۱ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

دانشگاه ايندياناپوليس در 19 ژوئن در چهار طبقه 28 ميليون دلار غرفه بهداشتي كه برنامه هاي آموزشي آكادميك و بهداشتي UIndy و نيز شركاي صنعتي و امكانات باليني را براي خدمت به جامعه در اختيار خواهد داشت، بروز خواهد كرد.

اين ساختمان با دروازه هاي جديد به محوطه دانشگاه UIndy، يك برجسته براي محله دانشگاه Heights و يك مركز مجتمع كه در آن اعضاي هيات علمي، دانشجويان و متخصصان مراقبت هاي بهداشتي مي توانند در زمينه آموزش و تحقيقات همكاري كنند، با امكانات و امكانات در محيط داخلي و خارجي به نمايش گذاشته خواهد شد.

شركاي استراتژيك توسعه دهنده محلي، ساختمان 156000 فوت مربع را براي تحصيل در دانشكده پرستاري، دانشكده تربيت بدني كرنرت، دانشكده تربيت بدني، دانشكده علوم روانشناسي، برنامه آموزش ورزشي و بخش هاي علوم زيستي و كار اجتماعي - برنامه هايي كه بيش از نيمي از ثبت نام 5400 دانشجو UIndy را تشكيل مي دهند. اين ساختمان توسط آژانس محلي سازمان معماران CSO طراحي شده است كه ساخت و ساز توسط گروه ساختماني Pepper تحت نظارت قرار گرفته و قرار است اين ساختمان در اوت 2015 برگزار شود.

UIndy در حال مذاكره با شركاي بالقوه در زمينه مراقبت هاي بهداشتي و بهداشت روان براي ايجاد عمليات در ساختمان است كه به نوبه خود فرصت هاي باليني براي دانش آموزان را فراهم مي كند. اين ساختمان همچنين مركز خدمات روانشناسي دانشگاه را كه در آن دانشجويان روانشناسي و دانشجويان تحصيلات تكميلي به مقياس كشويي پرداخت مي شود، خدمت مي كنند.

اعضاي دين و اعضاي هيات علمي با معماران داخلي مشغول به كار هستند كه شامل كلاس هاي درس، دفاتر، فضاي جلسه، شبيه سازي هاي پيشرفته و آزمايشگاه هاي تحقيقاتي و مناطق جمع آوري غير رسمي براي ارتقاء همكاري هاي چند جانبه مي باشد. اين طرح توسعه برنامه هاي جديد فارغ التحصيل را در رشته مدرك كارشناسي ارشد بهداشت عمومي، با تمركز بر تفاوت هاي بهداشتي، كه UIndy در حال راه اندازي اين سقوط است، تسهيل مي كند.

ورودي اصلي به يك لابي آتلانتيس دو طبقه باز مي شود كه براي دسترسي عمومي به يك كافه و ميدان كنار ساحلي، مناطق اجتماعي و يك سالن ديدني 140 اتاق طراحي شده است. نزديك ورودي در طبقه دوم فضاي تعاملي براي دانشجويان و اعضاي هيات علمي با دسترسي به تراس پشت بام است.

طرح توسعه در حال اجرا
UIndy Health Pavilion يك جزء كليدي از برنامه توسعه پنج ساله 50 ميليون دلاري است كه دانشگاه در اوايل امسال اعلام كرد تا پايه هاي رشد آينده را فراهم كند. عناصر ديگر اين طرح عبارتند از: بازسازي و ارتقاء فناوري در كتابخانه يادبود Krannert، جايگزيني آپارتمانهاي دانشجويي سالخورده در خيابان شلبي، گسترش آزمايشگاه هاي علمي، راه اندازي برنامه هاي جديد دانشگاهي، استخدام هيئت مديره اضافي، بازسازي حرفه اي و خدمات مشاوره اي، تشكيل يك گروه راهپيمايي و ايجاد اولين تيم NCAA Division II تيم لاكراس مردان و زنان اينديانا.

راديو مانوئل، رئيس جمهور UIndy، گفت: "غرفه بهداشتي فضا براي گسترش برخي از قوي ترين برنامه هاي ما و تقويت روابط ما با صنعت مراقبت هاي بهداشتي ايجاد مي كند كه از طريق روش هاي مختلف به دانش آموزان و دانش پژوهان منجر مي شود و محصول آموزشي ما را با دنياي واقعي مرتبط مي سازد." "همانطور كه مهم است، برنامه توسعه كلي ما طراحي شده است تا فعاليت اقتصادي جديدي را جذب كند كه بخشي از شهر ما را جايي پر جنب و جوش براي زندگي و كار، نه تنها براي جامعه دانشگاهي بلكه براي ساكنان و شركتهاي همسايه خواهد ساخت."

داستان هاي مربوطه

مراسم ابتدايي در ساعت 10 صبح روز 19 ژوئن در محل ساخت و ساز در گوشه جنوب غربي هانا و ايالت ايالت آغاز خواهد شد. مهمانان منتخب شامل شهردار گرگ بالارد، ادامۀ توسعه شهرداري آدام تايس، جفرسون شروه، شوراي شهر، و نماينده ايالتي جاستين مد.

مشاركت شهري پرديس
اين پروژه بر پايه همكاري مداوم دانشگاه و دولت شهر است كه بيشتر به طور مستقيم بازسازي و ارتقاء ايمني شهر در هانا خيابان است كه UIndy 2 ميليون دلار در پياده رو، نورپردازي، جابجايي خطوط برق و محوطه سازي به سبك بلوار . در روز چهارشنبه، كميته توسعه كلانشهرها يك بسته واريانس و ماليات را براي پشتيباني از غرفه بهداشتي تأييد كرد.

همانطور كه بالارد در ماه اوت در UIndy در شهرت خود در شهر اظهار داشت، اين شهر 1 ميليون دلار از برنامه انكشافي بلوك انكشافي جامعه فدرال براي تأسيس ساختمان با تجهيزات تخصصي پزشكي و تناسب اندام ارائه مي دهد. بخش كوچكي از كمك هاي مالي نيز از ايجاد يك پارك در نزديكي براي خدمت به شهروندان High Heights و جامعه دانشگاهي حمايت مي كند.

منوئل گفت كه بخشي از سرمايه گذاران استراتژيك بخاطر تجربه خود با چنين پروژه هايي به عنوان در حال تجديد حيات 100 اكتبر از محله Avondale Meadows در نزديكي خيابان 38 و خيابان كيستون، انتخاب شده است.

منوئل گفت: "همكاران سرمايه گذاري استراتژيك توانايي نشان داده اند كه پروژه هاي تحول پذير را با توجه به تمركز بر جامعه متمركز كنند." "از همان ابتدا، آنها تأثير گسترده اي را كه ما قصد داشتند با اين غرفه بهداشتي جديد ايجاد كنيم، درك كرديم."

بزرگتر بودن دختر

ژن Zink، مدير عامل شركت هاي استراتژيك، با اشاره به بيش از سه دهه كار در توسعه محلي، گفت كه اين پروژه اولين كسي است كه در بخش جنوبي I-465 قرار دارد.

زينك گفت: "UIndy تحت رهبري فعلي خود، ايجاد انواع فرصت هايي است كه قبلا در اين بخش از شهر وجود نداشت." "من فكر مي كنم شما در محله بيشتر فعاليت مي كنيد."

غرفه بهداشت UIndy
• چهار داستان، 156،000 فوت مربع 
• افتتاح اوت 2015 
• هزينه كل: 28 ميليون دلار 
• خانه جديد براي برنامه هاي پرستاري، فيزيوتراپي، شغلي، روانشناسي، كينزيولوژي، آموزش ورزشي و كار اجتماعي 
• امكانات باليني و شركاي صنعت سلامت 
• سالن اجتماعات و فضاي رويداد 
• كافه، فضاي باز و تراس پشت بام


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۵۰:۴۰ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

هر چه كودك كنجكاوتر باشد بيشتر مي آموزد. پرورش دادن حس كنجكاوي در كودك شما، يكي از مهم ترين روش هايي است كه مي توانيد به وي كمك كنيد كه در طول عمر خود يادگيرنده باشد.

كودكان در زمان تولد، يك يادگيرنده هستند و يك كنجكاوي طبيعي را در مورد نحوه انجام گرفتن كارهايي كه در جهان صورت مي پذيرد، دارند. كنجكاوي يك تمايلي براي يادگيري است. همچنين يك اشتياق و تمايلي براي پيدا كردن، كشف كردن و نشان دادن مي باشد.

والدين و سرپرستان، مجبور نيستند كه بچه خود را كنجكاو كنند يا بچه خود را مجبور به يادگيري كنند. تحقيقات بيانگر اين است كه  در واقع يك تمايل دروني  در كودكان، براي يادگيري وجود دارد ( كنجكاوي آنها) و نه يك عامل يا فشار بيروني، كه آنها را تشويق به رسيدن به يك تجربه جديد مي كند يا آنها را به يك موفقيت بزرگتر و طولاني مدت، در مدرسه سوق مي دهد.

روش هايي براي پرورش دادن حس كنجكاوي كودكان

يادگيري يك چيزي است كه همه كودكان همراه با آن متولد مي شوند. آنها در هنگام وارد شدن به جهان، اين انگيزه را دارند تا ياد بگيرند كه كارهاي صورت گرفته در سرتاسر جهان، به چه ترتيبي انجام مي پذيرد:

  • كودك تازه متولد شده، با چشم هاي خود به صداها، چهره ها و اشياء جالب توجه، نگاه مي كند.
  • يك كودك هشت ماهه، جغجغه را حركت مي دهد و آن را در دهان خود قرار مي دهد تا بداند كه نتيجه اينكار چه چيزي مي شود.
  • كودك نوپا يك چهار پايه را مي گيرد تا به بالايميز تلفن برود –و يك عروسكي كه دوست دارد با آن بازي كند را بردارد.
  • يك كودك ۲ ساله، وانمود مي كند كه يك مامور شهرداري است و همه حيوانات اسباب بازي خود را در داخل سبد خشك شوئي، ” كاميون آشغال” مي ريزد تا نشان دهد كه وي هم مي تواند مثل بقيه افراد، يك كاري را انجام دهد.

 

روش هايي براي پرورش دادن حس كنجكاوي

الگوهاي مورد علاقه را در دنياي اطراف ايجاد كنيد:

به پياده روي برويد و در مورد شگفتي هاي درختان، آسمان و ستاره ها تفكر كنيد. همچنين به بچه خود اجازه دهيد كه اين كار را همراه شما انجام دهد.

تمايلات و علاقه هاي طبيعي را كه وجود دارند، تشويق كنيد. بچه ها از طريق انجام دادن فعاليتي كه توجه و تخيل آنها را درگير مي كند، چيزهاي بيشتري ياد مي گيرند. اگر وي موسيقي دوست دارد، برايش موسيقي اجرا كنيد، ابزارات موسيقي را با هم بسازيد و استفاده كنيد، و همراه هم برقصيد.

سعي كنيد جواب هاي ساده و واضحي به سوالات وي دهيد كه مطابق با رشد بچه هم باشد.

شما به اين سوال كودك كه من از كجا آمدم بسته به اينكه سه ساله است يا سيزده ساله متفاوت پاسخ مي دهيد و صرفنظر از سن كودك، هميشه قبل از اينكه پاسخ بدهيد، از وي بپرسيد كه نظر خودش چه چيزي هست.

يك كودك پنج ساله از مادرش پرسيد،” من از كجا بوجود آمده ام؟” ، مادرش همه چيز را در مورد فرآيند توليد نسل به وي توضيح داد ( با اضطراب و همراه با لكنت). بچه وي با تعجب به مادر نگاه كرد، و در آخر اين جواب را داد، ” منظور من اينه كه آيا من هم مانند پدرم از نيويورك آمده ام يا يك جاي ديگر؟”

و اگر جواب را نمي دانيد، به او بگوييد كه نمي دانيد. بگذاريد بدانند كه لزومي ندارد انسان همه جواب ها را بداند. همچنين اين كار يك فرصتي را براي پيدا كردن الگوي يافتن جواب، فراهم مي سازد. همراه وي به كتاب خانه برويد يا با يك شخص ديگري كه ممكن است جواب را بداند صحبت كنيد.

از كتاب خانه استفاده كنيد!

سعي كنيد كه به اين مكان ها با هم برويد. در مورد زمان شروع شعبه محلي خودتان تحقيق كنيد. كتاب ها، پنجره هاي متصل به انواع دنياهاهستند و جواب هاي مناسبي را براي مغز هاي كنجكاو فراهم مي كننند. بچه هاي جواني كه در ارتباط با كتاب قرار مي گيرند، به رهبرهاي خوبي تبديل مي شوند. به بچه خود اجازه دهيد كه خودش كتاب را انتخاب كند. مطالعات بيانگر اين است كه نوع كتابي كه بچه ها مي خوانند ، اهميت ندارد، چه كتابي در مورد راكت ها بخوانند يا يك كتاب طنز مطالعه كنند، نكته اصلي اين است كه آنها به اين موضوع علاقه داشته باشند و مطالعه آن را دوست داشته باشند.

بچه هاي خود را با سوالاتي كه انتها ندارند، تهييج كنيد.

سوالاتي وجود دارند كه جواب درست يا اشتباهي ندارد، و نمي توان با يك كلمه “بله” يا “خير” به آنها پاسخ داد.” چه احساسي نسبت به آن داري”…،” اين تجربه براي شما، به چه چيزي شباهت دارد”..، ” در مورد آنچه در مدرسه اتفاق افتاده ، توضيح بده”. اين نوع از سوالات ، بچه شما را تشويق مي كند تا تفكر و ايده خود را رشد دهد، علاقه و دوست داشتن خودش را نشان دهد، و باعث  مي شود كه شما وارد زندگي دروني وي شويد.

يك محيط جذاب درست كنيد

بچه ها، يك پنجم از زمان بيداري خود را در داخل يك فضاي محدود مي گذرانند. آنها در مورد آن چيزي كه در اطراف آنها هست، كنجكاو هستند. عكس هاي موجود بر روي ديوار و فعاليت خانوادگي عادي، در حالت طبيعي جذاب مي باشند. به بچه هاي خود عروسك هاي سالم بدهيد و اسبابي بدهيد كه آن را كشف كنند. چيز ها را كه داريد بچرخانيد، تا حالت تازگي داشته باشد.

دوباره راهنمايي كنيد، دلسردش نكنيد:

سعي كنيد آن چيزي را كه توجه وي را جلب مي كند ، يا چيزي كه وي سعي مي كند در آن مهارت زيادي كسب كند را نشان دهيد، و يك روش سالم و قابل قبولي را براي كشف آن ، ايجاد كنيد. براي مثال، اگر كودك شما در حال كشف محيط خانه است، آنها را از دسترس وي دور كنيد ولي سعي كنيد كه يك جايگزين نزديك به وي پيشنهاد كنيد. وسايل اضافي و ارزان را در يك كيسه پلاستيكي قرار دهيد و به بچه خود بدهيد تا با آنها بازي كند و آنها را بررسي كند. اگر وي دوست داشته باشد كه آب ليوان خود را به روي صندلي يا كف زمين بريزد، وي را بعد از صرف غذا به داخل باغچه،  حمام يا حياط پشتي ببريد، بنابراين وي مي تواند آب را آزمايش و كشف كند، بدون اينكه باعث شود كه شما عصباني شويد. اين امر همچنين مهارت هاي حل مسئله را به وي ياد مي دهد، كه به روش هاي خلاقانه و قابل قبول انجام دهد  و آن چيزي را كه مي‌خواهد بدست آورد.

به فعاليت هايي كه انتهايي ندارند، زمان دهيد

بر خلاف برخي اسباب بازي ها كه طراحي شده اند تا به يك شيوه معيني مورد استفاده قرار گيرند، موادي از قبيل جعبه ها، بلوك ها ، آب، شن، ديگچه و طشت، و برخي مواد هنري، مي تواند به صورت  خيالي نيز استفاده شوند. به بچه خود نگوييد كه با اين مواد چيكار كنند، چگونه انجام دهند يا در آخر بايد چه چيزي را درست كنند. اجازه دهيد كه كنجكاوي بچه گانه وي، او را راهنمايي كند.

شماره هاي تماس 01

منبع: كودك و نوجوان


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۱۵:۲۳ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]
روش هاي پيدا كردن دوستان جديد و ارتباط موثر مكان شما: خانه / مشاوره فردي و سلامت / روش هاي پيدا كردن دوستان جديد و ارتباط موثر... ايجاد دوستي هاي جديد هرچند ممكن است مشكل به نظر برسد اما اگر موفق به اين كار شويد، بسيار خوشايند خواهد بود. دوستان نقش عمده اي مي توانند در زندگي ما داشته باشند. در واقع ما با دوستانمان زندگي را از پيش مي بريم، پستي ها و بلندي هاي زندگي مان را با آنها در ميان مي گذاريم حتي دردها و لذت ها را. بدون حضور دوستان، زندگي كيفيت چنداني نخواهد داشت. با اين حال، اينكه چگونه دوست و يا دوستان جديد پيدا كنيم، گاهي مشكل به نظر مي رسد. در اينجا ما چند گام را به شما آموزش مي دهيم تا بتوانيد دوست و يا دوستان جديدي پيدا كنيم اما اول از همه انواع دوست را بايد بشناسيد. انواع دوستي در حالت كلي ما سه دسته از دوستان را داريم: ۱) دوستان “سلام-خداحافظ”. اين ها افرادي هستند كه در مدرسه، دانشگاه و يا سر كار ميبينيم و در واقع محيط كاري و مدرسه و زمينه آن باعث مي شود كه يك سلام احوالپرسي داشته باشيم. اما اين دوستي در همين حد باقي مي ماند و صميميتي ايجاد نمي شود. در ابتداي روز كه همديگر را ميبينيد سلام مي دهيد و در اخر روز يا حين خروج از محل يك خداحافظي ممكن است داشته باشيد. زماني كه از آن محيط كاري و يا مدرسه دور شويد و ارتباط خود را با اين محيط قطع كنيد اين دوستي شما نيز خاتمه پيدا مي كند. روش هاي پيدا كردن دوستان جديد و ارتباط موثر روش هاي پيدا كردن دوستان جديد و ارتباط موثر ۲) دوستان معمولي و اجتماعي. دوستاني كه در اجتماع و مناسبت هاي اجتماعي همديگر را ميبينيد. دوستان باشگاهي، دوستان تئاتري و …گهگاه ممكن است با هم بيرن برويد و وقت بگذرانيد. با اين دوستان تنها موضوعات عمومي و كلي را صحبت مي كنيد و نه مسائل شخصي. ۳) دوستان واقعي و صميمي. افرادي كه شما در ارتباط با هر موضوع شخصي، كاري، درسي، عاطفي و .. صحبت كنيد. ممكن است هر روز اين دوستان را ببينيد و يا نه هر از گاهي اما مهم نيست چون دوستي شما قوي تر از اينهاست كه با مدتي نديدن دوستتان، اين دوستي از بين برود. اين دوستان كساني هستند كه شما هميشه مطمئن هستيد كه در صورت نياز داشتن به آنها، هميشه براي كمك به شما حاضر خواهند بود و شما نيز در موقع نياز آنها به كمكشان خواهي رفت. اغلب ما دوست داريم كه دوستان معمولي و اجتماعي پيدا كنيم و اگر بتوانيم دوستان صميمي نيز ايجاد كنيم. اما اغلب در اين كار مشكل داريم چرا كه ممكن است خجالتي و يا كم رو باشيم، احساس راحتي نكنيم و يا …

بسياري از تازه عروسان ممكن است در ارتباط برقرار كردن با اعضاي خانواده شوهر بعد از ازدواج به مشكل بربخورند. در اين بين بعضيها ممكن است عروس خانواده اي شوند كه ديگر عروسان از دختران فاميل بوده و ازدواج فاميلي كرده اند و همين موضوع باعث ميشود بيشتر احساس غربت و غريبي كنند يا ممكن است در دل بگويند كه چون بقيه جاري ها از فاميل هستند پس آنها را بيشتر دوست دارند و به آنها اهميتي نميدهند. اين گونه تفكرات گاه چيزي نيست جز خيالات و افكار تو خالي كه بسيار خطرناك هستند براي روابط خانوادگي و ممكن است گاهي مشكلات جدي را به طور ناخواسته به بار آورند. اين تفكر باعث ميشود كه شما به بقيه حسادت كنيد و يك لحظه آرام و قرار را در زندگي خود تجربه نكنيد و حساسيت بسياري به خرج دهيد . پس بهتر است اگر در چنين شرايطي هستيد با دور كردن افكار منفي و تلاش براي برقرار كردن ارتباط صميمي با اعضاي خانواده سعي بر گرم تر كردن روابط كنيد.

سايت مشاوره قبل ازدواج به شما در رابطه با اين موضوع كمك خواهد كرد

منبع:ساينس ديلي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۱۳:۰۴ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]
هفت معيار براي تشخيص اعتياد به كار

 

يك تحقيق گسترده ي ملي در نروژ نشان مي دهد كه اختلال اعتياد به كار در بيشتر مواقع همراه با ديگر اختلالات مانند ADHD، OCD، اضطراب، و افسردگي رخ مي دهد. اين مطالعه نشان داد كه افراد دچار اعتياد به كارنسبت به افراد ديگر،در تمامي اين اختلالات رواني، داراي علايم بيشتري هستند.

اين محققان در دانشگاه برگن نروژ ارتباط ميان اعتياد به كار و اختلالات رواني را در ميان 16426 فرد بالغ مورد آزمايش قرار دادند.

سيسلي شو اندريزن مي گويد: “افراد دچار اعتياد به كار در تمامي اختلالات رواني كه ما مورد آزمايش قرار داديم، نسبت به افراد ديگر داراي علايم بيشتري بودند”.

 

افراد دچار اعتياد به كار، در تمامي اختلالات، نمرات بالاتري را كسب كردند

اين مطالعه نشان داد كه افراد دچار اعتياد به كار ميزان بيشتري از علايم رواني مربوط به اختلالات ديگر را دارا بودند. مهمترين يافته هاي مربوط به افراد دچار اعتياد به كار از اين قرار هستند:

  • 7 درصد از علايم ADHD ( اين ميزان براي افراد بدون اعتياد به كار 12.7 درصد بود)
  • 6 درصد علايم OCD ( افراد بدون اعتياد به كار 8.7 درصد)
  • 8 درصد علايم اضطراب (افراد بدون اعتياد به كار 11.9 درصد)
  • 9 درصد علايم افسردگي (افراد بدون اعتياد به كار 2.6 درصد)

شو اندريزن در اين باره مي گويد: “بنابراين، توجه نشان دادن بيش از حد به كار مي تواند نشانه اي از مشكلات عميق تر روحي و رواني باشد. در اين مورد سوالات بسياري وجود دارند  كه همچنان بي پاسخ مانده اند مانند اينكه آيا اين اختلالات نتيجه ي يك مشكل ژنتيكي مشترك است، يا اين سوال كه آيا اعتياد به كار در نتيجه ي ديگر اختلالات به وجود مي آيد ويا بر عكس اين اعتياد به كار است كه اين اختلالات را به وجود مي آورد.”

اين مطالعه ي پيشگام و بي سابقه مشتركا توسط محققاني از دانشگاه ناتينگهام ترنت و دانشگاه ييل انجام شده و در ژورنال آزاد PLOS One نيز منتشر شده است.

هفت معيار براي تشخيص اعتياد به كار

شناسايي آثار اختلالات

به گفته ي شو اندريزن، اين يافته ها به روشني اهميت تحقيقات بيشتر بر روي اختلالات نوروبيولوژيكي مرتبط با رفتار هاي اعتياد به كار را نشان مي دهند.

شو اندريزن مي گويد: “تا زماني كه تحقيقات بيشتري در اين زمينه انجام شود، پزشكان نبايد اعتياد به كار را در فردي دست كم بگيرند تنها بخاطر آنكه ظاهرا موفق بوده و علايم باليني مربوط به ADHD و ديگر اختلالات در او مشاهد نمي شود. نگرش آنها به اين مسئله مي تواند بر روي تشخيص و درمان اين اختلالات تاثير زيادي بگذارد.”

هفت معيار براي تشخيص اعتياد به كار

محققان براي تعيين مرز ميان رفتار هاي اعتياد گونه با رفتار هاي سالم از هفت معيار مشخص استفاده كردند.

ميزان تجربه ي هريك از اين معيار ها در يك سال گذشته از عدد 1 (هرگز) تا 5 (هميشه) توسط فرد مشخص مي شود.

  • به اين مسئله فكر مي كنيد كه چگونه زمان بيشتري براي كاركردن پيدا كنيد.
  • بسيار بيشتر از ميزاني كه در ابتداي شروع يك كار در نظر داشته ايد كار مي كنيد.
  • شما براي كاهش احساس گناه، اضطراب، نا اميدي يا افسردگي كار مي كنيد.
  • ديگران به شما مي گويند تا زمان كمتري را صرف كار كردن كنيد اما شما توجهي به آنها نمي كنيد.
  • اگر شما را از كار باز دارند دچار استرس مي شويد.
  • براي كار كردن فعاليت هايي مثل سرگرمي ها، فعاليت هاي اوقات فراغت، و يا ورزش كردن را از اولويت هاي خود خارج مي كنيد.
  • شما آنقدر كار مي كنيد كه تاثيرات منفي بر روي سلامت شما داشته است.

 

دادن امتياز 4 (بيشتر مواقع) يا 5 (هميشه) به چهار مورد يا بيشتر از معيار هاي بالا نشان دهنده ي اعتياد به كار است.

بر همين اساس، شاخص سنجش اعتياد به كار برگن، اين نوع از اعتياد را با علايمي يكسان با اعتياد هاي شناخته شده تعريف مي كند. علائمي همچون: وابستگي، تغيير روحيه، درگيري، ميزان تحمل، عوارض ترك اعتياد، باز گشت به اعتياد و مشكلات مربوط به آن.

 

 

مترجم: محمد آلاله

منبع:فارس پاتوق

 

برچسب ها: اختلال اعتياد به كار ,اعتياد به كار با اختلالات رواني رابطه اي تنگاتنگ دارد ,هفت معيار براي تشخيص اعتياد به كار ,


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۱۱:۰۹ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]
با اينا زمستونو سر مي‌كنم...

قصه

قصه‌ها، قصه‌هاي تكراري، قصه‌هاي كليشه‌اي، قصه‌هايي كه وقت تو را مي‌گيرند، وقت خودشان را مي‌گيرند، وقت كلمات را مي‌گيرند، وقت ثانيه‌ها را مي‌گيرند… بي‌هيچ و پوچ، واقعا بي‌هيچ و پوچ…

روزها و هفته‌هاست كه ديگر هيچ قصه‌اي مرا نمي‌گيرد، نه قصه‌هاي كتاب‌ها، نه قصه‌هاي مجله‌ها، نه قصه‌هاي فيلم‌ها و نمايش‌ها، نه آن همه قصه كه در جلسات قصه خوانده مي‌شود، نه حتي قصه‌هايي كه دوستانم مي‌نويسند، حتي نه قصه‌هايي كه خودم مي‌نويسم… قصه‌هاي خودم كه بدتر، بدترتر، نفرت‌انگيزتر… كدام قصه؟ كدام كشك؟

با اين همه قصه كه مي‌شنوي، مي‌بيني، حس مي‌كني و باز مي‌شنوي، از آدم‌هايي كه اصلا قصه‌نويس زاده نشده‌اند، قصه‌نويس تربيت نشده‌اند، قصه‌نويس نيستند، صحنه‌پردازي، شخصيت‌سازي، ديالوگ‌نويسي و حس‌آميزي و هزار كوفت ديگر قصه‌نويسي را نمي‌دانند، نخوانده‌اند، نشنيده‌اند. ولي قصه مي‌گويند، مثل كهنه‌كارترين قصه‌نويس‌ها، قصه مي‌گويند… توي همين روزهاي بي‌قصه‌گي، قصه‌اي بود كه نمي‌دانم كجا شنيدم، يا كجا خواندم، يا اصلا شنيدم و خواندم يا توي خواب ديدم، يا توي خواب كسي تعريف كرد برايم… هرچه بود كوتاه بود، خيلي كوتاه. از اين قصه‌هاي چند و چندكلمه‌اي، ۵۵، ۷۷ يا ۹۹… بيشتر نبود، حتم دارم بيشتر نبود.

قصه زني بود كه پسر جوانش گم شده بود يا غرق شده بود يا كسي غرقش كرده بود، تو دريا يا استخر يا يك جاي ديگر… زن اما نااميد نبود، از پا نمي‌افتاد، هنوز به تكاپو بود، گاهي مي‌رفت لب همان دريا يا استخر يا جايي كه پسرش غرق شده بود يا غرقش كرده بودند، گاهي برمي‌گشت خانه، گاهي راه مي‌افتاد مي‌رفت جلوي دانشگاه پسر، از پشت نرده‌ها، درخت‌هاي توي دانشگاه را نگاه مي‌كرد يا دانشجوهايي را كه مي‌آمدند و مي‌رفتند اما پسرش نبودند… يك روز برايش اس‌ام‌اس مي‌آيد، از شماره پسرش، اول باورش نمي‌شود، نفسش بند مي‌آيد، تا مرز سكته حتي مي‌رود. پسرش نوشته: «مادر من خوبم، بيا ببينمت، دوستت دارم مادر…» حالا زن سوار متروست، دارد مي‌رود همان جا كه پسرش نشاني داده… قصه از همين جا شروع شده بود، از تو مترو.

شروعش اين‌طوري بود تقريبا: يقين چهل را بيشتر نداشت با اين حال يك كپه موي سفيد زده بيرون از زير روسري‌اش كه سياه بود… داشت تندتند اس‌ام‌اس مي‌خواند. آن طوري اس‌ام‌اس خواندن زن – كه چهل را يقين داشت – براي مسافرها نبايد عادي مي‌بود، اما عادي بود… براي مسافرهاي اين قطار عادي بود…» حتما توي خواب ديده بودم قصه را كه پايانش يادم نمي‌آمد…

 

فوتبال

دور بود، توپ خيلي دور بود، تو نگاه من خيلي دور بود. نمي‌توانستم برسم. براي اين عضله‌هاي ۵۰ ساله پير، رسيدن به توپي كه دو متر جلوتر از تو غل مي‌خورد و مي‌رود دور است، خيلي دور. من اما نمي‌ايستم، مي‌دوم، با همه وجودم مي‌دوم، ولي حس دويدن زير دريا را دارم يا حس دويدن در فضا و خلأ، يا حس دويدن در تصاوير اسلوموشن كه هر قدم انگار يك عمر طول مي‌كشد… نمي‌رسم، آخرش نمي‌رسم…

حميد غر مي‌زند. مي‌گويد: «بابا جلو پات بود كه…» حق دارد غر بزند. حق دارد نفهمد چرا توپي كه جلوي پايم بود، آن‌قدر دور و دست‌نيافتني شد براي من. حالا مي‌فهمم چرا هيچ كس نمي‌تواند تا ۵۰ ساله نشده فرضيه نسبيت را بفهمد و هضم كند. حتم دارم انيشتن هم فرضيه‌اش را بعد از ۵۰ سالگي كشف كرده.

آن موقع است كه تازه مي‌شود فهميد واحد زمان و واحد مسافت و همه واحدهاي سنجش ديگر چرا براي يك ۵۰ ساله متفاوت‌اند با يك ۲۰ ساله… به‌خصوص سرعت نور، چرا كه پديده ذره‌اي نور مي‌گويد، نور را ذرات خيلي ريزي تشكيل مي‌دهند كه اسمشان فوتون است، و سرعت نور، سرعت موجي همين ذره‌هاست… آها! حالا يادم آمد: زن رفت سر نشاني‌اي كه پسرش برايش اس‌ام‌اس كرده بود… پسر نبود… اس‌ام‌اس مال خيلي وقت پيش بود، مال زماني كه پسر هنوز زنده بود… اس‌ام‌اس دير رسيده بود.

 

نماز جماعت

دير رسيده‌ام، نماز شروع شده. خوبي‌اش اين است وضو دارم. تو همين صف آخر مي‌ايستم، پشتِ همه. هفت، هشت نفر بيشتر نيستند. نماز كه تمام مي‌شود، مي‌روم جلو. كنارش مي‌نشينم. برنمي‌گردد نگاهم كند. هميشه همين‌طور است، برنمي‌گردد نگاه كند چه كسي آمده كنارش نشسته.

سلام كه مي‌كنم، برمي‌گردد و لبخند مي‌زند، يا نه خيال مي‌كنم لبخند مي‌زند و چيزي مي‌پرسد. نمي‌فهمم چي پرسيده. ذهنم بيشتر اسير سايه روشن خاطره‌هاست؛ خاطره‌هاي نصفه نيمه، ناتمام، خاطره‌هاي كم‌رنگ و گاه پررنگ و حتي گاهي بي‌رنگ. شفاف.

و فكر مي‌كنم ريش‌هايش چه شفاف شده‌اند، همان؛ بيشتر از آن كه سفيد شده باشند، شفاف شده‌اند ريش‌ها. آن‌قدر كه مي‌تواني نرميدگي چروك‌هاي پوست را زير آن ببيني، از پشت همين موهاي شفاف حس‌شان كني و يادت برود فكر كني چقدر لاغر شده يا چقدر لاغر نشده و يادت برود قرآن را دستش داده‌اي و يادت برود منتظر مانده‌اي بشنوي و اصلا يادت نيايد اين آيه، زمزمه او بود، همان جا كه نشسته بودي كنارش، يا يك زمزمه دور، دورتر، دورتر و ديرتر: «و هدوا الي الطيب من القول و هدوا الي صراط الحميد» و به گفتار پاك هدايت مي‌شوند و به سوي راه ستوده هدايت مي‌گردند…

 

با فرهاد

سوار ماشينمم تو اتوبان بابايي… «يه شب مهتاب / ماه مياد تو خواب…» چقدر گشتم تا دوباره اين سي‌دي فرهاد و فروغي را پيدا كردم. دلم هواي فرهاد و فروغي را كرده بود، نه حالا، از ديشب، از چند شب پيش حتي، اما پيدا نمي‌شد اين سي‌دي، رفته بود ته داشبورد، تو شكافي كه هيچ وقت با هيچ چشم غيرمسلحي ديده نمي‌شود. اما اول صبح يك‌دفعه معجزه شد و سي‌دي را ديدم و پاك يادم رفت كجا بايد مي‌رفتم، چه‌كار بايد مي‌كردم… ديدم حالا با اين گنج بازيافته، ديگر نمي‌شد رفت تو شهر يا هر جاي ديگر… نرفتم و خودم هم نفهميدم كي، چطوري رسيدم به اتوبان بابايي. كي شيشه‌ها را كيپ كشيدم بالا، كي اين همه ولوم دادم به پخش. كي اين صداي فرهاد مرا برد به… كوچه به كوچه / باغ انگوري، باغ آلوچه / دره به دره، صحرا به صحرا…

اتوبان بابايي زير چرخ‌هاي ماشين مي‌دويد و مي‌رفت… ساختمان‌هاي بلند مجتمع اميد مي‌دويدند و مي‌رفتند، تپه‌ها يواش يواش مي‌آمدند و تندتند مي‌‌دويدند و مي‌رفتند… من هنوز در خلسه صداي بي‌صدا بودم، در خلسه يه مرد بود يه مرد، در خلسه جمعه‌ها خون جاي بارون مي‌چكه…

در خلسه كودكانه بوي عيد، بوي توپ،… در خلسه با اينا زمستونو سر مي‌كنم… كاش مي‌شد اين اتوبان بابايي ادامه داشت، تا ابد ادامه داشت… كه نداشت…

 

شاعرانگي

فكر مي‌كنم «هنوزم مي‌شه عاشق شد و از ستاره مأيوس نشد»، چون مي‌شنوم شفيعي كدكني به ايران برگشته، (فكر مي‌كنم شفيعي به تنهايي يادآور همه شاعران بزرگ ماست…)، چون مي‌شنوم شجريان تو شهريور يا مهر يا يكي از همين روزها كنسرت مي‌گذارد (فكر مي‌كنم شجريان به تنهايي يادآور همه بزرگان آواز و موسيقي ماست…)، چون مي‌بينم اسپانيا بعد از اين همه سال، جام جهاني را از چنگال كليشه‌ها درآورده (فكر مي‌كنم اروپايي‌ها يادآور غرور و تبخترند و آمريكاي لاتيني‌ها يادآور لمپنيسم و لاف‌زني…)، چون مي‌بينم با وجود اين گرماي عجيب و غريب و آن همه حرف و حديث، تهران هنوز سر و مر و گنده تكيه‌اش را داده به دماوند و مثل كوه سر جايش ايستاده (فكر مي‌كنم به ترانه شب‌هاي تهران محمد نوري… آري تو بيداري اي شهر بي‌خواب…)

آخ، محمد نوري! حالا، همين حالا خبرش را مي‌شنوم و فكر مي‌كنم… نمي‌شه غصه ما رو يه لحظه تنها بذاره…


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۰۸:۴۵ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]
  • معايب مركز مشاوره خانواده نزديك

    در واقع اگر در كنار خانه شما يا در اطراف آن مركزي تخصصي با كيفيت خوب است . هيچ عيبي ندارد

    ولي فرض كنيد تابلو مركزي را مي بينيد و به آنجا مي رويد

    هشدار!!!!

    هيچگاه بدون تحقيق به دكتر نرويد چون بدتان آسيب مي بيند و عوارض زيادي دارد

    حالا فرض كنيد بدون تحقيق به مركزي برويد كه نشناسيد روح و جسم شما هم زمان درگير خواهد شد

    كانون مشاوران ايران برخي مراكز برتر تخصصي با كيفيت بالا را معرفي مي كند

     
  •  

    فوايد مركز مشاوره نزديك

    هنگامي كه يك مركز مشاوره نزديك شما باشد سريع تر مي توانيد به آن مراجعه كنيد

    زمان كمتري صرف مي كنيد

    دسترسي بيشتري به آن مكان خواهيد بداشت

    در تهران و كلان شهرها به مشكلاتي ترافيكي بر نمي خوريد

    ***مواظب باشيد مشاور خوب و كيفيت مشاوره را فدا نزديكي مسير نكنيد***

مركز مشاوره تهران و كلانشهرها

مراكز مختلفي در تهران و كلانشهر ها از جمله تبريز اصفهان يزد كاشان مشهد بهبهان شيراز كرمانشاه اروميه كرج ورامين اراك بوشهر كرمان سيستان  زابل زاهدان و غيره وجود دارد

مركز روانشناسي تخصصي و يا مشاوره ازدواج در شهر هاي پر جمهعيت ديگر از جمله خرم آباد شهرضا بروجرد شهركرد كردستان ميان دو آب اردبيل بجنورد بيرجند وجود دارد

در كل مسافت برايتان مهم نباشد و بيشتر از هر چيز كيفيت مشاوره اهميت دهيد

سايت ” مشاوره خانواده

 

موفقيت اتفاقي نبوده و نيست… بايد خودتان بخواهيد.

مركز مشاوره نزديك
 
 

سوالاتي كه پيش از مراجعه به مشاوره بايد بپرسيد:

  • آيا مركز در دسترس است
  • آيا مركز معتبري است
  • آيا مشاوره تخصصي دارد
  • آيا من مي توانم مشكل خود را بيان كنم؟
  • آيا مشاور خوبي هست كه بتواند به من كمك كند؟

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۰۶:۲۶ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

با سلام بنده 40 ساله هستم و چندماهي هست كه بايك خانوم محترم ودوست داشتني كه دوفرزند دارد و حضانت دختر و پسر رو بعهده گرفته وبطور توافقي جدا شده زدواج كردم . درطول اين مدت نهايت محبت رو به بچه ها كردم و محيطي ارام و كامل رو فراهم كردم از مسافرتهاي چند نفره و بيرون رفتنهاي باهم خريدهاي لازم و سوعاتي براي بچه ها و … هيچ كمبودي نبوده و از هر نظر هم من به خانومم علاقه مندم و دوستش دارم مشكلي كه پيش اومده رفتار پسر بزرگ 15 ساله ايشونه كه متاسفانه درنهايت بي توجهي و بي مسوليتي نسبت به همه چيز بجز ورزش قرار داره و رفتار مناسبي هم با مادرش نداره و متاسفانه تبعيت پذيريش از ما قابل قبول نيست و مارو دچار مشكل كرده طوريكه بيش از اين براي من قابل تحمل نيست و ديگه مايل نيستم با اون زير يه سقف باشم ولي با دختر 4 ساله ايشون هيچ مشكلي نداريم ميخواستم بدونم الان كه 15 سال ايشون تموم شده چه مسوليتي گردن من و مادرش داره ؟ چطوري ميشه ايشون ديگه با ما نباشه و گاهداري براي ديدن به ما سر بزنه ؟ البته اينم بگم كه ايشون بين پدر و مادر خودش حتما مادر رو انتخاب ميكنه و اين درحاليكه كه تحمل ايشون براي من امكان پذير نيست و از قرار تحمل انتظارات ماهم توسط ايشون مقدور نيست ؟ لطفا نصيحت نكنيد راه كار بفرماييد . ممنون


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۰۵:۰۲ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

علت افسردگي سالمندان

علت افسردگي سالمندان:بالا رفتن سن به خودي خود يكي از عوامل خطرساز براي به وجود آمدن افسردگي نمي‌باشد

بلكه وجود بيماري هاي روحي متفاوت در اين دوران و تنها بودن سالمند، از عوامل كمك كننده به شروع افسردگي مي باشد.

علت افسردگي در سالمندان 

به قسمتي از علامت هاي افسردگي در تمام دوران زندگي تقريباً به صورت مشترك و برابر مشاهده مي‌شود

از جمله اين نشانه ها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  1. اشكال در خواب و اشتها

  2. گرفتن خلق

  3. حس ناراحتي و غم

  4. ناراضي بودن از زندگي

  5. مشكل داشتن در تمركز و تصميم گيري به معناي شركت داشتن و بلاتكليفي در فعاليت امور

  6. كم شدن ميل جنسي

  7. سرزنش كردن خود و احساس گناه

در سالمندان افسرده،  كم شدن خواب مي توانند به طور سحرخيزي و بيدار شدن دائم در طول شب

مشاهده شود. گناه و برخي اوقات احساس پوچي وياس  آرزوي مردن  و گاهي حتي به فكر خودكشي

مي افتند كه اين علائم افسردگي محسوب مي شود. نكته جالب اين ميباشد كه افسردگي در دوران

سالمندي معمولاً خود را با شكايت  جسمي مختلفي نشان ميدهند. دردهاي متعدد جسمي كه دليل

مشخصي براي آنها پيدا نشده است ،  داشتن يك بيماري غير قابل درمان ،  كاهش اعتماد به نفس همواره با

حس بي ارزشي و گاهي بد مي شدند نسبت به ديگران،  از نشانه هاي شايع افسردگي سالمندان مي

باشد.

ايجاد اختلال در حافظه كه گاهي اوقات به حساب فراموشي پيري گذاشته مي شود ،  مي تواند علامتي از

وجود افسردگي در سالمندان باشد.  معمولاً سالمنداني كه حافظه آنها دچار اختلال شده است  به طور

مثال : از ياد بردن اسامي دوستان و آشنايان و حتي از ياد بردن  وسيله هاي شخصي خود شاكي

مي شوند امكان دارد مبتلا به افسردگي شود. زيرا شخصي كه دچار آلزايمر شده است ، در ديگر حوزه‌هاي

رويكردي مانند صحبت كردن برنامه چيدن براي انجام فعاليتهاي معمولي در زندگي و انجام كارهاي

شخصي اختلال مي‌شوند و اين شخص از اختلال در حافظه خود شاكي نمي باشد.

پس هر مشكلي در حافظه به معني كه به وجود آمدن آلزايمر مي باشد و مي توانند علت هاي روحي و رواني

از جمله افسردگي باشد. همچنين سالمنداني كه نسبت به قبل دچار تحريك‌پذيري شده اند زودتر عصباني

مي شوند، قرار ندارند و تمايل به ثابت ماندن در يك جا را ندارند  امكان دارد كه به افسردگي مبتلا شده

باشند.

 

براي جلوگيري از افسردگي در دوران سالمندي چه كارهايي بايد انجام داد؟

  1. درست شدن راه زندگي سالمند از روشهاي مهم جلوگيري از مبتلا به افسردگي در دوران پيري مي باشد.
  2. وقتي كه سالمند دچار استرس و دلشوره مي شود بهتر مي باشد خود را به انجام كاري مانند مطالعه

كردن ،  تلويزيون ديدن ،  باغباني و……  مشغول كنند.

  1. گفت و گو كردن با اقوام و دوستان در موقعيت نهايي به طريق تلفني يا حضوري در جلوگيري از

           افسردگي تاثير دارد. اشخاص پير از تنهايي فرار مي‌كنند و بودن در جمع ،  اميد به زندگي را در آنها بيشتر مي كند.

  1. برنامه داشتن با حضور فرزندان ،اشخاص خانواده و جمع‌هاي هم سن و سال ،  در جلوگيري از مبتلا به

افسردگي سالمندان تاثير گذار خواهد بود.

  1. گاهي وقت ها بيرون رفتن از خانه براي زمان كوتاه و قدم زدن در پارك يا ديدن مغازه ها براي بهتر

شدن خلق گرفته  و كم شدن نگراني و استرس مفيد مي باشد.

  1. داشتن برنامه روزانه معين ،مشخص كردن وقت خواب و بيداري ،  برنامه ورزشي  سبك و مناسب با

موقعيت جسماني سالمندان ،  داشتن تغذيه مطلوب و گنجاندن ميوه و سبزيجات و ويتامين هاي گروه b در

برنامه هاي غذايي در تنظيم شدن خلق و خوي شخص سالمند، مي‌تواند تاثيرگذار باشد.

  1. در سالمندان افسرده عوض شدن محيط زندگي به تنهايي به بهتر شدن خود و روحيه او كمكي

نمي كند، در اينگونه موارد رجوع به پزشك و استفاده از داروهاي ضد افسردگي طبق دستور پزشك الزامي

مي باشد.

منبع: كانون مشاوران ايران


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۰۳:۲۸ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]
خشك شدن مو سبب ايجاد مشكلاتي از جمله شكنندگي و موخوره مي شود. براي رفع اين مشكلات بايد مراقبت از مو و آبرساني به مو را در برنامه روزانه تان قرار دهيد. وازلين يكي از قديمي ترين و بهترين گزينه ها براي هيدراته كردن و تغذيه مو است. در اين مطلب شما را با خواص فوق العاده وازلين براي مو و درمان موخوره با وازلين آشنا مي كنيم.
1 قاشق سوپخوري وازلين آب شده را با يك سفيده تخم مرغ مخلوط كنيد و بر روي موهاي خود بماليد، بگذاريد 20 دقيقه بماند و سپس با آب و شامپو بشوييد.
 

موضوعات مشابه


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۷:۵۹:۰۹ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

خانواده همسر

با سلام و احترام
مدتي است كه با همسرم عقد كردم. خانواده همسرم تعادل فكري ندارند و پشت سر من فقط بهونه مي گيرند و ارتباط ما را تلخ مي كنند. به طوري كه روي خانمم تاثير شديد مي گذارند. زندگي بر ما سخت شده و انگيزه ادامه وجود ندارد. خانواده همسر بسيار بي فرهنگ هستند ولي از قبل نشان نمي دادند و الان نمود كرده. به عنوان مثل مادر همسر جز دخالت و دروغ و شر كاري نميكنه. در هر چيز مي خواد نظر بده. چيزهاي پوچ و بيهوده. خودخواهي زياد دارند فقط مرد را مانند خدمتكار مي بينند در صورتي كه گذشته بسيار سطح پاييني داشته اند و هنوز هم بسيار مشكلات دارند ولي ظاهر سازي مي كنند. لطفا راهنمايي بفرماييد.

با سلام خدمت شما دوست عزيز
گاهي دخالت هاي بي جاي خانواده ها مي تواند تاثيرات مخربي بر روابط داشته باشد اما تنها به اين دليل نمي توان زندگي خود را برهم زد چون افراد جدا از خانواده مي توانند رشد فردي خود را نيز داشته باشند . ممكن است بفرمايد رفتارهاي همسرتون چگونه است و آيا تاثير پذيري زيادي از مادرشون دارند؟ و اينكه همسرتان به اشتباهات خانوادش آگاهي دارد؟ و اينكه آيا در اين مورد با همسرتان صحبت كرده ايد و واكنش ايشان و تصميمشان چه بوده است؟
شاد باشيد


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۷:۵۶:۰۵ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

بارداري خارج از رحم

سلام ۳ماه از رابطه گذشته و تست بتا هم منفيه.ممكنه بارداري خارج از رحم باشه؟ممكنه تست بتا بارداري خارج رحمي رو نشون نده؟ بارداري خارج رحمي بيشترين زماني ك دووم مياره و پاره نميشه چقدره؟توروخدا ب همه سوالام جواب بديد از استرس خوابو خوراك ندارم

ا سلام
دوست عزيز درسته كه اگر ازمايش بارداري را بدهيد و خوب نشان دهد باردار هستيد قدم بعدي بررسي اين شرايط است كه ايا حامكلي خارج رحم وجود دارد و خير در صورت باردار بودن خيلي سريع اين مساله مشخص مي شود ولي وقتي قدم اول اتافاق نيفتاده و يا چك نكرده ايد نبايد نگران باشيد .البته اگر واقعا حاملگي خارج رحم باشد خيلي زود شرايط سقط فراهم مي شود البته اگر خود به خود سقط نشود با استفاده از دستگاه كورتاز اگر جنيني باشد خارج مي كنند و در بارداري هاي بعدي بايد حتما زير نظر پزشك باشي و قبل از بارداري هم زير نظر باشيد
اميدوارم مساله خاصي وجود نداشته باشد .

در اين مورد ميتونيد با متخصصين كانون مشاوران ايران، مشاوره تلفني/تخصصي داشته باشيد
۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲
موفق باشيد


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۷:۵۳:۱۹ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

همان طور كه همه ما مي دانيم دوران نوجواني به دليل وجود شرايط ويژگي هاي خاصش مي تواند يكي از حساس ترين و در واقع مهم ترين نقطه زندگي هر فردي باشد. در دوران نوجواني فرد شخصيت او تحت تاثير عوامل مهم و مختلفي قرار مي گيرد و تغييراتي اساسي در خلقيات و رفتارهاي نوجوان به وجود مي اورد كه در نتيجه آن يكي از مهم ترين اختلالاتي كه مي تواند براي نوجوان پيش بيايد  مي باشد. اگر والدين فرد در اين دوران حساس توانايي درك و شناخت تغييرات رفتاري و ويژگي هاي نوجوان شان را نداشته باشند باعث به وجود آمدن تنش ها و مشكلات بيشتري در او مي شوند كه در اين حالت دانش و آگاهي والدين مي تواند جلوي بسياري از مشكلات دوران نوجواني را گرفته و از ميزان استرس فرد نوجوان به شدت بكاهد.

در واقع آگاهي از اينكه به چه علت نوجوان به اختلال استرس مبتلا شده است مي تواند كمك موثري براي يافتن راه حل مطلوب و در  نهايت كاهش استرس نوجوان بكند. استرس اختلالي است كه در نتيجه وجود فشارها و تنش ها در زندگي شخص براي او به وجود مي آيد كه در حالت عادي و در زماني كه فرد تنها در موارد خاص به آن مبتلا شود زياد نگران كننده نيست اما اگر زماني طولاني به اين اختلال مبتلا شويم لازم است اقدامات لازم براي بهبود آن را در دستور كار قرار دهيم. استرس حالت و واكنشي است كه در مقابله با فشارها و تنش هاي موجود در محيط زندگي كار و تحصيل و يا هر محيط ديگري براي فرد به وجود مي آيد. البته عوامل دروني نيز مي تواند از عوامل اصلي بروز استرس در نوجوان باشد مثلا تمايل به پذيرفته شدن توسط ديگران كه در دوران نوجواني نيز به شدت افزايش مي بايد يكي از دلايل اصلي است. استرس تا حدي براي بدن نياز است و در واقع فردي كه هيچ گونه استرسي در زندگي تجربه نكند در واقع نرمال نمي باشد ولي اگر استرس در يك شخص هم از حد مجاز و بازه زماني مجاز فراتر رود نگران كننده خواهد بود و نياز به درمان دارد.

استرس در دوران نوجواني طي تغييراتي كه در سيستم بدن رخ مي دهد مي تواند به شدت افزايش يابد. از عوامل اصلي كه مي توان براي افزايش تنش و استرس در زندگي نوجوان نام برد بلوغ، يافتن هويت و استقلال طلبي هستند كه در زير در مورد هر يك از آن ها توضيح داده خواهد شد. بلوغ باعث به وجود آمدن تغييراتي در بدن و روح فرد نوجوان خواهد شد كه اين تغييرات معمولا يكباره و ناگهاني نيز هستند كه نوجوان را با دنياي جديدي رو به رو خواهند كرد كه اگر آگاهي هاي لازم در مورد اين دوران به نوجوان داده نشود باعث بروز اختلالاتي مانند استرس و اضطراب براي او خواهد شد. در دروان بلوغ نشانه هايي وجود دارد كه لازم است تا فرد و والدين آن ها را بدانند. در دوران بلوغ نوجوان دوست دارد كه همه چيز را بفهمد و كشف كند و بسيار كنجكاو خواهد شد و در واقع او مي خواهد تغييرات جسمي خود را به سرعت كشف كند. فرد در اين دوران دچار هيجانات عاطفي و رفتاري مي شود كه از جمله آن ها مي تواند به خشم و پرخاشگري اشاره نمود. در دوران بلوغ فرد تمايل دارد كه به يك جمع خاص مثلا جمع دوستانش تعلق داشته بشد و كمي از جمع خانواده فاصله بگيرد.

گاهي نوجوان در سن بلوغ به مورادي مانند افسردگي و اضطراب و استرس مبتلا مي شود كه در برخي موارد بسيار خطرناك و نگران كننده هستند. مورد ديگري كه در در كنار بلوغ در افزايش استرس نوجوان تاثير گذار است هويت يابي در او است. در واقع نوجوان دوست دارد كه در زمينه هاي مختلف درسي، تحصيلي، كاري، خانواده، مذهبي و مواردي از اين قبيل كسب هويت نمايد كه در اين راه بايد تلاش و كوشش زيادي نمايد و ممكن است اين دغدغه ها باعث افزايش استرس در دوران نوجواني فرد گردد. مورد بعدي در افزايش استرس نوجواني استقلال طلبي خواهد بود. در واقع نوجوان تمايل دارد كه از خانواده تا حدي فاصله بگيرد و با كسب آزادي بيشتر استقلال و جدايي خود از خانواده را اعلام نموده و اعلان قدرت نمايد. البته اين امر در مورد همه نوجوانان صدق نمي كند و اين كاملا به خلق وخو و ويژگي هاي شخصيتي نوجوان بستگي دارد اما در بسياري از نوجوان كسب استقلال فراگير خواهد بود. عوامل ديگري مانند  درگيري و مشاجره پياپي در خانواده ها، نبود روابط صميمي در بين اعضاي خانواده و مواردي از اين قبيل نيز مي تواند زمينه ساز بروز و افزايش استرس در نوجوانان باشد.

منبع:مشاوره-ازواج.com


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۷:۵۱:۲۵ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]

سوال شده 11 ساعت قبل در مشاوره مذهبي توسط Zoooo

سلام من ۲۹ سالمه واهل اصفهانم حدود ۱ ساله با پسري هم سن خودم از شهر رشت اشنا شدم و از ابتدا با فكر ازدواج و حتي اطلاع خانواده من شروع به صحبت كرديم از كليه جنبه هاي ازدواج باهم مطابقت داريم حتي اعتقادي و رفتاري، و هيچ مشكلي بعد از ۱ سال و نيم باهم‌نداريم حدود ۶ ماهه پيش كه ايشون با پدرشون ( مادرشون فوت كردند)پدرشون بدون اگاهي از من و شرايطم و اينكه واقعا مناسب هستم مخالفت كردند ، الان در شرايطي هستيم كه نه مي تونيم از هم جدا بشيم و كاري مي تونيم بكنيم از لحاظ اعتقادي با تموم نذر و نياز هام پدرشون‌نرم نشدن خيلي ضعيف شدم‌مي ترسم به گناه بيفتم به خاطره خدا يه كمكي به من كنيد

پاسخ داده شده 8 ساعت قبل توسط دكتر روانشناس حرفه اي (79,720 امتياز)

با سلام
دوست گرامي  


ببينيد وقتي شما با ايشون وارد رابطه و اشنايي شدي همه جواتب رو نسنجيد و صرفا احساسي رفتار كرديد .خب اگر پدر ايشون به هيچ وجه  راضي نمي شوند با اينكه كاملا شرايط شما قابل درك است ولي  چقدر مي توانيد اين طور ادامه بدهيد به هر صورت افراد در جايي دچار مشكل مي شوند  اصطلاحا ممكنه به خطا هم بيفتند وقتي حواس انها به تبعات ايجاد  شده نيست
در نظر داشته باشيد كه  بهترين شايد راه حل اين باشد كه يك نفر كه با خانواده  شما اشنايي دارد خب واسطه شود البته اگر از خانواده ايشون باشند و پدرشون ايشون رو قبول داشته باشه بسيار مي تواند كمك كننده باشد كه طرف مقابل در نظر بگيرد كه به هر صورت دو نفر با هم هم فكري دارند و تمايل دارند كه  زندگي مشترك را شروع كنند و البته دلايل مخالفت هم اهميت دارد
اگر پدر ايشون دلايل منطقي داشته باشد ايا مي شود گفت شما انها را در نظر نگيريد و باز مطابق خواست و سليقه خودتون عمل كنيد به هر حال اسيب پذيري اين مساله به لحاظ روحب و رواني دو چندان مي شود كه به جاي كنار امدن همچنان اصرار داشته باشيد كه اين اتفاق بيفتد
اين خودش نكته مهني است كه بدانيد بيشترين فردي و
كه در اين مساله متضرع مي شود شما هسايد كه به عنوان دختر به هر صورت فضاي عاطفي تري هم داريد و طبيعتا شرايط سخت خواهد شد .
بهتره در نظر بگيريد كه  اين مسائل چون بخث يك عمر زندگي است حساسيت هاي خاصي دارد و داشتن زضلست خانواده بسيار مساله حساس و حياتي است كه بليد توجه داشته باشيد
اميدوارم همه موار را د نظر بگيريد و خوشبخت باشيد
در اين مورد ميتونيد با متخصصين كانون مشاوران ايران، مشاوره تلفني/تخصصي داشته باشيد

02188422495

موفق باشيد

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۷:۴۹:۲۷ ] [ مشاوره خانواده ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

آموزش از طريق مشاوره پيش از ازدواج تا زوج درماني و مشاوره خانواده. راهنمايي و مشاوره تلفني ازدواج و خانواده مركز تهران و جنوب ۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲ مركز مشاوره شمال و شرق ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ شمال و غرب تهران ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ مشاوره ازدواج و خانواده شامل آموزش مهارت هاي رفتار با همسر آينده خانواده همسر زوج درماني شناسايي فرد مناسب و از همه مهمتر اطمينان پيش از ازدواج از يك انتخاب درست است! عوامل زيادي در اين امر دخيل هستند كه بايد مورد بررسي و دقت نظر هنگام همسريابي و يا حتي دوست يابي قبل ازدواج به آن توجه كرد. رفع دعواي زن و شوهر و فرزندان اعتياد و مشاوره فردي
نويسندگان
لینک دوستان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 4037
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب